سایز متن   /

” مسرور بارزانی” فرزند ارشد مسعود بارزانی رهبر حزب دمکرات کردستان عراق، در پی درج نامش در لیست حامیان تروریسم در سوریه، با واکنش شدید به این موضوع ضمن حمله به دولت سوریه، حمایت خود از معارضان کرد سوری را تایید کرد.

 

به گزارش کورد پاریز، دفتر شورای امنیت ملی اقلیم کردستان عراق که تحت کنترل مسرور بارزانی فرزند ارشد مسعود بارزانی است در بخشی از واکنش خود آورده است: مایه بسی تعجب است که رژیم سوریه اسم مسرور بارزانی را در لیست حامیان ترور قرار می دهد.

این شورا اذعان کرد که آنچه دولت سوریه را نگران کرده است حمایت شورای امنیت اقلیم کردستان عراق از نیروهای بومی کرد در شمال سوریه است.

شورای امنیت ملی اقلیم کردستان عراق تصریح کرده است که به حمایت خود از کردهای سوریه ادامه خواهد داد.
مسرور بارزانی گزینه حزب دمکرات برای تصدی پست نخست وزیری اقلیم کردستان عراق در دوره پیش روست. دولت سوریه روز شنبه با انتشار لیستی از حامیان تروریسم نام مسرور بارزانی فرزند ارشد مسعود بارزانی رهبر حزب دمکرات کردستان عراق را در لیست حامیان تروریسم قرار داد.

برخی خبرگزاری های عراقی همان موقع به جای مسرور بارزانی از پدرش مسعود بارزانی بعنوان یکی از افرادی که نامش در این لیست قرار دارد، یاد کرده بودند.

در طول سالهای گذشته بعد از آغاز بحران سوریه شورای امنیت ملی اقلیم کردستان عراق تحت رهبری مسرور بارزانی اقدام به تشکیل نیروهای ویژه تحت عنوان «نیروهای روژ» از جوانان کرد سوری نمود که بعد از آغاز بحران به این منطقه مهاجرت کردند .این شورا تلاش گسترده ای بعمل آورد تا از این نیروها برای کنترل بخش های کردنشین سوریه بهره بگیرد اما بدلیل مخالفت سایر گروه های کرد سوری این نیروها موفق به حضور در شمال سوریه نشدند.

اخیرا نیز در پی تاکید ترکیه بر حمله به شرق فرات در سوریه شماری از منابع خبری در منطقه کردستان عراق اعلام کردند که شورای امنیت ملی اقلیم کردستان عراق قصد دارد با کمک ترکیه این نیروهای را در شمال سوریه مستقر کند.

نیروهای ویژه «روژ» که تحت حمایت شورای امنیتی ملی اقلیم کردستان عراق مسلح شده اند در کردستان عراق مستقر هستند.

نام دو شهروند دیگر عراقی یعنی «ابوبکر البغدادی» سرکرده گروه تروریستی داعش و «مثنی حارث الضاری» رییس گروه موسوم به جماعت علمای مسلمان اهل سنت به اتهام پولشویی و حمایت و تامین مالی تروریسم در فهرست سیاه دولت سوریه قرار دارد.

رسانه های عراقی و منطقه درباره این فهرست سیاه که بانک مرکزی سوریه منتشر کرده است نوشته اند که فهرست مزبور دربرگیرنده نام ۶۱۵ شخصیت و ۱۰۵ گروه است که برخی از شخصیت از رهبران و مقامات رسمی کشورهای دیگر هستند.

در این لیست همچنین به نام «رجب طیب اردوغان» رییس جمهوری ترکیه، و «سعد الحریری» نخست وزیر لبنان، «ولید جنبلاط» رهبر حزب سوسیالیست پیشرو، «سمیر جعجع» رهبر حزب نیروهای لبنانی، «احمد داوود اوغلو» نخست وزیر سابق ترکیه و همچنین «یوسف القرضاوی» روحانی برجسته مصری اشاره شده است.

بخش زیادی از اسامی مطرح شده در فهرست سیاه، جزو سرکرده ها و اعضای گروه های تروریستی هستند که در طول سنوات اخیر در سوریه ظاهر شده و برخی نیز از چهره های موسوم به معارضه سوریه هستند که با کمک برخی کشورهای منطقه و خارجی درصدد براندازی دولت قانونی سوریه بودند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی