سایز متن   /

عضو شورای میهنی کردهای سوریه در اظهاراتی با انتقاد از سیاست های پ.ی.د (شاخه سوری پ.ک.ک) علیه این جریان سیاسی کرد سوریه عنوان کرده است: پ.ک.ک به هیچ عنوان به کردها خدمت نمی کند.

 

به گزارش کورد پاریز، “سلیمان اوسو” عضو شورای میهنی کردهای سوریه در اظهاراتی با انتقاد از سیاست های شاخه سوری پ.ک.ک موسوم به پ.ی.د علیه این جریان سیاسی کرد سوریه عنوان کرده است: این گروه اشغالگر به هیچ عنوان به کردها خدمت نمی کند. علی رغم این که شورای میهنی در عرصه بین المللی به نمایندگی از کردها می پردازد ولی باز هم پ.ک.ک / پ.ی.د دائما در تلاش برای ایجاد مانع بر سر راه ما است. مدیران، اعضا و همکاران وابسته به شورای میهنی را دستگیر و زندانی می کنند. بسیاری از مدیران این شورا توسط این گروه ناپدید شده اند و در خصوص سرنوشت آنان چیزی نمی دانیم.

“جدعان علی” سیاستمدار و نماینده شورای میهنی در اربیل نیز چندی پیش در مصاحبه با شبکه رووداو اعلام کرد: پ.ی.د. هیچ برنامه کردی ندارد و معلوم نیست این گروه در سوریه برای کردها چه می خواهد. ویخاطر نشان ساخت؛ این گروه وابسته به پ.ک.ک در همه امور کلمات “کرد و کردستان” را حذف می کند و اسامی دیگری برای آنها جایگزین می نماید. پ.ی.د. هرگز برنامه و پروژه کردی نداشته و ندارد چون مسئله کرد برای آنها مهم نیست لذا با آن کاری ندارند.

وقتی به کلمه کرد نزدیک می شوند می لرزند و از آن پرش می کنند و می گویند فدرالیسم شمال سوریه. اکنون آن را نیز نمی گویند. هر بار چیزی متفاوت و متضاد مطرح می کنند برای همین نیز کردهای سوریه نمی توانند به دنبال شعارهای پ.ی.د. باشند.

شایان ذکر است که اکثر سیاستمداران بازداشت شده که در زندان های مخفی پ.ک.ک در شمال سوریه محبوس هستند از اعضا و کادرهای شورای میهنی هستند. این حزب مهمترین رقیب پ.ک.ک در مناطق کردنشین سوریه محسوب می شود و دارای یک شاخه نظامی با عنوان “لشکر روژ”  است که اکنون در کردستان عراق دوره های آموزشی خود را طی کرده و آماده حضور در مناطق کردنشین سوریه هستند اما گروه پ.ک.ک اجازه ورد این نیروها به مناطق کردنشین سوریه نمی دهد . شورای میهنی کردهای سوریه از حمایت مالی و تسلیحاتی مسعود بارزانی برخوردار است و با اداره محلی مناطق کردنشین سوریه در دست پ.ک.ک به شدت مخالف است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی