سایز متن   /

در پی عملیات های گسترده ارتش ترکیه علیه مقرهای پ.ک.ک در مناطق مختلف کوهستانی و تضعیف روزافزون این گروه، فرار اعضای پ.ک.ک رو به افزایش است.

به گزارش کورد پاریز به نقل از شفق نیوز، بسیاری از کارشناسان معتقدند که پ.ک.ک با سرنوشت نابودی مواجه است و حملات نظامی نهادهای امنیتی ترکیه علیه آن به قدری موثر بوده که عملا قدرت عملیاتی در ترکیه را از دست داده و به مناطق مرزی اقلیم کردستان به ویژه قندیل محدود شده است.

بنا بر این گزارش، دو عامل عمده باعث شده است که اعضای گروه تجزیه طلب پ.ک.ک روز به روز بیشتر فرار کنند. عامل اول فشارهای سنگین نظامی و کشته شدن اعضای آن که بر روحیه دیگران تاثیر گذاشته و آنها را به فکر فرار وا می دارد. عامل دوم نیز نارضایتی های شدید اعضا در داخل است. این افراد پس از عضویت متوجه فریب خوردن می شوند و در طی سال ها به خاطر سیستم بسته پ.ک.ک نتوانسته اند فرار کنند اما اکنون که پ.ک.ک تضعیف شده زمینه فرار هم فراهم شده است موج جدایی از این گروه رو به افزایش است.

این در حالی است که ریسک فرار از پ.ک.ک بسیار بالاست چرا که اگر اعضای فراری را دستگیر کنند بدون محاکمه به قتل می رسانند.

گروه پ. ک.ک نیز از زمان فریب دادن افراد و جذب آنها به گروه  و پس از آن در مرحله ی آموزش و همچنین در زمان به کار گیری و بهره کشی از اعضا از روش های کنترل ذهن بهره می گیرد. سرکرده های گروه پ.ک.ک با ایجاد هراس در ذهن اعضای گروه از فرار آنها جلوگیری می کنند. به اعضای ایرانی گروه بصورت مداوم گفته می شود که چنانچه از پ.ک.ک جدا شوند، از سوی دولت ایران اعدام می شوند و یا به اعضای ترکیه ای گروه گفته می شود که اگر از پ. ک.ک جدا شوند شکنجه و زندان های طولانی مدت در ترکیه در انتظار آنهاست.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی