سایز متن   /

میزان فعالیت گروه تجزیه طلب پ.ک.ک در اروپا آنقدر افزایش یافته است که عنوان “تروریسم مواد مخدر” به یکی از صفات همیشگی آن تبدیل شده است و این موضوع توجه مراکز مختلف امنیتی و دانشگاهی را جلب کرده است.

به گزارش کورد پاریز، شبکه جهانی ت.ر.ت. در صفحه توئیتر خود با نشان دادن تصویری از باندهای مافیایی پ.ک.ک که به هر مناسبتی در خیابان های اروپا تظاهرات می کنند و خواهان آزاد شدن رهبر فرقه خود هستند، می نویسد: “تصویر این مرد یعنی اوجالان با سرکردگی کارتل مواد مخدر برابر است و فرقه تحت امر او مواد مخدر خیابان های اروپا را کنترل می کند. پ.ک.ک با ایجاد شبکه های جنایی و قاچاق مواد مخدر تامین مالی می شود و مردم غیرنظامی را در مناطق کردنشین قربانی خشونت خود می کند”.

 

 

گروه پ.ک.ک اغلب پشت سازمان‌های پوششی خود مانند «جبهه آزادی ملی کردستان» یا به اصطلاح انجمن‌های زنان، جوانان و تاجران مخفی می‌شود.

موسسه جرم شناسی پاریس با تکیه بر منابع مطمئن و بی طرف مانند اینترپل و اداره مواد روانگردان و اجرای قوانین بریتانیا و نیروهای امنیتی اروپا خاطر نشان می‌سازد که مسیر قاچاق مواد از ترکیه و بالکان برای رسیدن به اروپای غربی سود زیادی برای سازمان‌های جدایی طلب تامین می‌کند که شبه نظامیان گروه پ.ک.ک دلالان آن هستند.

در حال حاضر در کشور آلمان گروه پ.ک.ک از کودکان ۱۱ الی ۱۳ ساله به عنوان فروشنده خیابانی استفاده می‌کند و اکثراً نیز اهل «بینگول ترکیه» هستند. آنها بسته‌های ۵ گرمی هروئین را به قیمت ۲۵۰ مارک آلمان می‌فروشند که این بسته‌ها هر کدام جدا و به قیمت ۵۰ مارک است. این تجارت به آنها امکان می‌دهد هر ماه ۲۰۰۰ مارک آلمان برای خانواده خود در ترکیه بفرستند.

همچنین شبه نظامیان پ.ک.ک به طور گسترده در کشورهای بلژیک، هلند، اسپانیا و ایتالیا فعالیت گسترده ای در زمینه قاچاق مواد مخدر دارد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی