سایز متن   /

تنش های داخلی اتحادیه میهنی (یکیتی) به دلیل رقابت بر سر تصدی منصب ریاست جمهوری عراق تشدید یافته و مسئول امور اجرایی دفتر سیاسی حزب، با اعلام نارضایتی های خود، نشست های حزب را بایکوت کرده است.

به گزارش کورد پاریز به نقل از باس نیوز، بروز اختلافات شدید داخلی در حزب یکیتی در سال گذشته موجب جدا شدن “برهم صالح” معاون دوم حزب شده و طی دو ماه گذشته بخشی از رهبری یکیتی با کاندید کردن وی برای منصب ریاست جمهوری موفق به جلب رضایت برهم صالح و بازگرداندن وی به حزب شدند، اما این امر اختلافات این حزب را نه تنها حل نکرده، بلکه با نارضایتی “ملا بختیار” مسئول امور اجرایی دفتر سیاسی حزب، موجب دامن زدن به این اختلافات نیز شد.

“ملا بختیار” که پیش از نهایی شدن انتخاب برهم صالح به عنوان نامزد یکیتی برای منصب ریاست جمهوری عراق یکی از کاندیدهای اصلی حزب برای این منصب به شمار می رفت، با خروج از نشستی که برای انتخاب نهایی نامزد حزب برگزار شده بود؛ اعتراض شدید و نارضایتی خود به این انتخاب را نشان داد.

بنا بر این گزارش، پس از نشست مذکور تاکنون، ملا بختیار تمامی نشست های  حزب را بایکوت کرده و درخواست رهبران حزب برای شرکت در نشست ها و به ویژه نشست های مربوط به تشکیل دولت جدید اقلیم کردستان را رد کرده است.

در این خصوص “مصطفی چاورش” از فرماندهان ارشد نیروهای پیشمرگ یکیتی با تائید اخبار مربوط به اختلاف ملا بختیار با یکیتی، گفت که نارضایتی ملا بختیار از اتحادیه میهنی صحت دارد و وی اعتراض خود را علناً ابراز می کند و مدتی است در هیچ یک از نشست های حزب حضور نمی یابد.

چاورش در عین حال خاطر نشان ساخت که ملا بختیار از حزب خارج نشده و اتحادیه میهنی نیز هیچ گونه واکنش منفی نسبت به وی نشان نداده؛ چراکه ملا بختیار از رهبران ارشد و مؤثر حزب به شمار می رود.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی