سایز متن   /

یک روزنامه نگار و کارشناس سیاسی کرد با انتقاد از گروه جدایی طلب پ.ک.ک، به رفتار اعضای این گروه در اقلیم کردستان عراق واکنش نشان داد.

به گزارش کورد پاریز، “محمد رواندوزی” روزنامه نگار و کارشناس کرد می گوید آنچه برای همه تعجب آور است این می باشد که در اقلیم کردستان همه افراد ضد کرد و ضد اقلیم، یا هواداران جنبش گوران هستند یا آپوچی های پ.ک.ک.

وی با متهم کردن پ.ک.ک به برخورد دوگانه در قبال کردها در صفحه توییتر خود نوشت: اعضای پ.ک.ک ضد کردهای اقلیم و کردهای ایران هستند اما در عین حال خود را حامی کردهای ترکیه و سوریه نشان می دهند و این نوعی تبعیض در رفتار است. رواندوزی این رفتار تبعیضی پ.ک.ک را شرم آور توصیف می کند. وی در ادامه می نویسد؛ کافیست یک کتاب آپو را بخوانید تا راحت جاش شوید. در واقع تمام  افکار و کتاب های اوجالان ضد کرد است.

این در حالی است که بر اساس خاطرات اعضای جدا شده پ.ک.ک (بر گرفته از کتاب گورستان شورشیها)، حقیر انگاشتن، ضعیف پنداشتن دیگر اعضای گروه از سوی اعضای ترکیه ای پ.ک.ک روندی مستمر در گروه دارد طوری که بعضی از اعضای  گروه باورشان می شود که آنها واقعاً خیلی از اعضای ترکیه‌ای‌ پائین‌تر و کوچک‌ترند. بنابراین تمام و کمال خود را در خدمت آن‌ها می‌گذارند که شاید روزی مانند آن‌ها مثلاً آگاه و دانشمند شوند.

این رفتار اعضای ترکیه‌ای نه‌ تنها با افراد عادی بلکه با کادرهای حزبی که از بخش‌هایی دیگر کردستان هستند، همین‌طوری است. همه‌ دنیا را نفهم و احمق فرض و با چشم حقارت به همه نگاه می‌کنند.

مثلاً به ایرانی‌ها می‌گویند شما که تا پایان دنیا نیز از این تفکرات کلاسیک و خشک و عقب‌مانده (منظورشان عقاید دینی و معنوی ) دست‌بردار نیستید. به عراقی‌ها می گویند شهوت‌ران، به سوریه‌ای‌ها به چشم یک حمال که تنها جسم قوی دارند و فکرشان کار نمی‌کند نگاه می‌کنند و ….

 

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی