- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

 برگزاری کنگره داخلی اتحاد اسلامی و تشدید اختلافات داخلی جنبش اسلامی

 

به گزارش کوردپاریز به نقل از میلت پرس: سمیر سلیم مدیر مجمع اجرایی اتحاد اسلامی در سخنانی اعلام کرد تاکنون همه پرسی داخلی در حزب به منظور مشارکت در حکومت یا اپوزسیون بودن صورت نگرفته است اما اکثریت اعضای اتحاد اسلامی به دنبال اپوزسیون بودن حزب در پارلمان هستند.

مصطفی عبدالله مسئول دفتر اجرای اتحاد اسلامی در این باره گفت کادرها و مسئولان حزب به دنبال عدم مشارکت در روند سیاسی اقلیم کردستان هستند. از سوی دیگر هادی علی سخنگوی اتحاد اسلامی در سخنانی به باس نیوز گفت: نشست فراگیر حزب سوم آبان ماه در دهوک صورت می گیرد و در این نشست مسئله برگزاری کنگره بررسی می گردد و برگزاری کنگره برای ما مهم و سرنوشت ساز است.

 

همچنین عبدالله ورتی عضو شورای رهبری جنبش اسلامی در سخنانی گفت: پس از اعلام نتایج رسمی انتخابات پارلمان اقلیم، به دنبال بازنگری فعالیت ها و برنامه های حزب خواهیم بود و تاکنون مسئله برگزاری کنگره نهایی نشده است.

 

وی افزود تمام پست ها در جنبش اسلامی می توانند تغییر کنند و در مسئله تغییرات هیچ خط قرمزی نداریم. از سوی دیگر سایت خبری آژانس در خبری در این باره اعلام کرد حرکت اسلامی در دوره قبل پارلمان اقلیم یک کرسی را در اختیار داشت اما در انتخابات اخیر تنها کرسی خود را از دست داد و این مسئله منجر به تشدید اختلافات داخلی در این حزب شده است و برخی از رهبران حرکت اسلامی بر این باورند سیاست های یک جانبه عرفان علی عبدالعزیز علت کاهش آرا حزب است.

 

بکر تاماس عضو سابق دفتر سیاسی حرکت اسلامی در این باره گفت: در حال حاضر رهبر حزب به تنهای حزب را اداره می کند و در چنین شرایطی هیچ کسی نمی تواند فعالیت کند و تمام اختیارات در اختیار رهبر حرکت اسلامی است.

 

احمد گرمیانی مدیر دفتر سیاسی حرکت اسلامی در این باره گفت: به دنبال حل نقاط ضعف حزب هستیم و در این راستا هیاتی تشکیل شده است و برای تغییرات در حزب در سطح دفتر سیاسی و شورای رهبری هیچ مشکلی نداریم.