سایز متن   /

 

در اوایل سال ۲۰۱۷ فرماندهی مرکزی آمریکا عکس دو عضو پ ک ک را توئیت کرد. عکس های اوجالان روی یونیفرم آنها بود. در عکس می گفت این دختران علیه داعش مبارزه می کنند اما مشکل این بود که ایبن دختران کمتر از ۱۵ سال داشتند.

 

نماینده دیده بان حقوق بشر در این زمینه می گوید: ما در سنجار به صورت مستند دریافتیم در یک مورد دختری ربوده و به عضویت در آورده شده بود اما تلاش کرد آنجا را ترک کند یعنی فرار کند. وی حین فرار یک پایش شکست.او ایزدی بود. به مردم پناه برد و مردم تلاش کردند او را مخفی نمایند. یک مرد و زن از یگان او آمدند مردم را تهدید کردند لذا آن دختر را با خود بردند. سپس اعلام کردند او خودکشی کرده است اما او را کشته بودند.

 

یک نشریه معتبر بین المللی مطلبی همراه عکس را به جنگ زنان عضو پ ک ک اختصاص داد اما مشکل این است که این دختران زیر سن قانونی بودند. آنها ۱۲ و ۱۴ ساله بودند اما برای جنگ علیه داعش به کار گرفته می شدند. این یعنی جنایت جنگی صورت گرفته است. اما آنچه آمریکا جدی گرفت ادامه حمایت از پ ک ک و شاخه های آن بود. در صفحه ۲۱۵ گزارش آمریکا در مورد قاچاق انسان در سال ۲۰۱۷ می نویسد “پ ک ک در سطحی گسترده به ویژه از طریق گروههای وابسته به خود در عراق از کودکان به عنوان سرباز استفاده می کند.” در صفحه بعد نیز می نویسد “پ ک ک و یگان های مقاومت شنگال وابسته به پ ک ک از دختران و پسران کودک ایزدی و کرد به زور برای جنگ و تدارکات جنگی استفاده می کند. پ ک ک در ترکیه نیز افراد کم سن و سال را با زور به جنگ می برد.”

 

مسئول ناحیه سنون در شنگال به خبرنگار می گوید: من در این ناحیه بودم. داعش به منطقه آمد. پ ک ک وارد این ساختمان شد و جالب این که پ ک ک قبل از داعش وارد اینجا شد! من فقط مهر رسمی اداری را برداشتم و پ ک ک جای من نشست. بعدا پ ک ک هم به یک بازی قمار برای مردم منطقه تبدیل شد. برای ما سوال بود چطور سه عضو مرد و چند عضو زن پ ک ک در اینجا بودند و داعش همه جا را گرفته بود اما کریدور برای غیرنظامیان باز شد و گفتند باز کردیم این برای ما شک ایجاد کرد که با داعش همدست است. اعضای پ ک ک بازرسی می کردند، خانه ها را تفتیش می کردند، با تبلیغات خود شستشوی مغزی می دادند یعنی برای کودکان تبلیغ می کردند تا آنها را به جنگ ببرند. مراکز آموزشی را در منطقه سردشت عراق و قندیل هم باز کردند تا این افراد را آموزش دهند. کودکان را از سوریه آورد و به عنوان مسئول ایست بازرسی قرار داد. خودم با چشم خودم دیدم. این افراد همگی خارجی اند و با نام مستعار. اتباع سوریه و ترکیه هستند. معلوم نبود کی به کی است. مسئله دیگر این که به هر کدام مراجعه می کردیم می گفت من مسئول نیستم و بالاخره نمی دانستیم با چه کسی طرف هستیم. در همه جلسات خود به مشکل این کودکان می پردازیم. آنها اصلا حاکمیت ما را به رسمیت نمی شناسند. نیرویی خارجی هستند و بر آنها کنترل نداریم. وقتی غیرقانونی هستند یعنی عراق را به رسمیت نمی شناسند. حکومت ما را به رسمیت نمی شناسند.

 

مسئول سنجار می گوید این راه منتهی به موصل را روی دو بار طی می کند که تحت کنترل ایست های بازرسی پ ک ک قرار دارد.

یک کرد ایزدی در این فایل می گیود: پ ک ک باید خاک ما را ترک کند چون بیگانه است و از خارج آمده است. حالا که داعش نیست بهانه ای برای ماندن ندارند و باید بروند.

نماینده دیده بان حقوق بشر می گوید: وقتی می دانید بچه شما را ربوده اند و می دانید دست کیست نمی توانید کاری کنید در اینجا چنین است چون در عوض تهدید نیز می شوید. اگر شکایت کنید حتی دیگر امنیت نیز نخواهید داشت. اگر شجاع باشید و شکایت کنید نتیجه آن نیز ناامیدکننده است چون هرگز بچه خود را نخواهید دید.

 

بعضی ۹ ساله بودند که ربوده و عضو شدند و بعضی نیز کمی بزرگتر. گروهی نیز به خاطر فقر عضو می شوند و گروهی نیز برای انتقام از داعش که خانواده آنها را کشته است. یک گروه تروریستی نیز از این وضعیت بهره برداری می کند و نام آن گروه تروریستی پ ک ک است. گروهی که کودکان را به عضویت در می آورد و یک شریک کشورهای غربی است تا در عراق و سوریه با داعش بجنگد. در قمست بعد یعنی ویدئوی دیگر به بحث کودک سربازان فراموش شده در پ ک ک ادامه خواهیم داد. داستان دختری ۱۱ ساله که ربودند و برای قتل مردم به او آموزش دادند. او اکنون ۱۴ سال دارد و در جبهه های جنگ بوده.

کودکان فراموش شده در پ ک ک (ویدئوی اول-قسمت دوم)

http://www.turquie-news.com/spip.php?article48309

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی