سایز متن   /

 

 

هیات هم پیمانی اصلاح متشکل از گروههای شیعه و سنی عراق به ریاست عمار حکیم در سلیمانیه با هیات جنبش گوران ملاقات و گفتگو کردند.

 

هوشیار عبدالله عضو هیات مذاکرات جنبش گوران در این باره گفت: در این نشست ما حمایت خود را از تشکیل دولت جدید عراق اعلام کردیم و در ادامه نشست آینده روند سیاسی کشور ارزیابی شد. از سوی دیگر عمر سید علی رهبر جنبش گوران روز دوشنبه با ” ماتیس وولتر” سفیر هلند در عراق و ” ولیام کوژین” سرکنسول این کشور در اقلیم ملاقات و گفتگو نمود.

 

عمر سید علی در این نشست گفت: لازمست کردها به صورت فعال در اداره حکومت عراق مشارکت کنند و مشکلات بودجه اقلیم حل و فصل شود. وی افزود در انتخابات پارلمان اقلیم تخلفاتی صورت گرفته و در حال حاضر منتظر نتیجه شکایات مطرح شده هستیم. هیات هلندی در این نشست اعلام نمودند وضعیت عراق و اقلیم در چهار سال آینده برای ما مهم است، خواهان توسعه اقتصادی اقلیم کردستان هستیم.

 

در همین رابطه شاسوار عبدالواحد رئیس حرکت نسل جدید هم با ” ماتیس وولتر” سفیر هلند در عراق ملاقات و گفتگو نمود. در این نشست وضعیت سیاسی امنیتی عراق و اقلیم و انتخابات پارلمان کردستان ارزیابی شد.

 

بنا بر اطلاعات دریافتی در این نشست شاسوار عبدالواحد بیان کرد در تلاش برای کمیسیون مستقل انتخابات در عراق و اقلیم هستیم تا در آینده انتخابات بدون تخلف برگزار شود و اگر چنین کمیسیونی ایجاد نشود انتخابات معنی ندارد و ممکن است شهروندان به راهکارهای دیگر پناه ببرند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی