- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

درخواست عمار حکیم از بافل طالبانی

 

 

هیات ائتلاف اصلاح و سازندگی به ریاست سید عمار حکیم در دباشان با بافل طالبانی ملاقات و گفتگو کردند. در این نشست آخرین مذاکرات تشکیل دولت جدید عراق و راهکارهای حل اختلافات اربیل- بغداد بررسی شد.

 

عمار حکیم در این ملاقات ، با مهم ارزیابی نمودن نقش جلال طالبانی در روند سیاسی عراق اعلام کرد مطمئن هستم شما به عنوان پسر بزرگ جلال طالبانی ، ادامه دهنده سیاست های حکیمانه پدرتان برای اتحاد داخلی کردها و بازسازی روابط اربیل- بغداد خواهید بود. وی افزود از شما درخواست می کنم در بغداد حضور داشته باشید و به نقش خود در تشکیل حکومت جدید عراق عمل کنید؛ از مواضعتان برای تقویت اتحادیه میهنی و حل اختلافات اربیل- بغداد تشکر و قدردانی می کنم.

 

عمار حکیم در پایان گفت: ما خواهان اقتدار اتحادیه میهنی هستیم و می خواهیم حزب جلال طالبانی همواره توسعه یابد و این مسئله به نفع عراق و اقلیم است. بافل طالبانی در این نشست گفت اتحادیه میهنی به سیاست های جلال طالبانی ادامه می دهد و ما همواره فاکتور صلح و آشتی در عراق و اقلیم خواهیم بود. وی افزود از احزاب کردی درخواست می کنم به صورت تیمی مشترک در بغداد به منظور تحقق مطالبات ملت کردستان فعالیت کنند.

 

در این نشست طرفین بر تدوین سیاست و برنامه کاری دولت جدید عراق، حل اختلافات اربیل- بغداد در چهارچوب قانون اساسی ، تقویت همه جانبه کشور و آغاز مرحله ای جدید در روند سیاسی تاکید کردند. در ادامه این نشست مسائل مورد اختلاف اربیل- بغداد از جمله امور نفتی و گاز، بودجه، امور پیشمرگه، و اجرایی شدن ماده ۱۴۰ قانون اساسی برای تعیین تکلیف وضعیت مناطق مورد مناقشه ارزیابی شد.

 

در پایان این نشست دو طرف از برهم صالح رئیس جمهور جدید عراق و عادل عبدالمهدی برای تصدی پست نخست وزیری عراق در راستای حل مشکلات کشور حمایت نمودند.