- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

کودکان فراموش شده در پ ک ک (ویدئوی اول-قسمت دوم)

 

ارتش آمریکا نیز روابط بین پ ک ک و ی.پ.گ. را تایید کرده و در گزارشی در سال ۲۰۱۶ این را اعلام کرده و می گوید ارتش آمریکا نمی تواند به صورت مستقیم با یک گروه تروریستی وارد مذاکره شود لذا برای این هدف از طرف ثالث استفاده می کند. حتی از پیشمرگه نیز برای این هدف استفاده شده است. ارتش آمریکا اعتراف می کند پ ک ک بخشی از خاک عراق را اشغال کرده است. وحشیگری های زیادی توسط داعش علیه ایزدی ها صورت گرفت و سپس پ ک ک نیز مرتکب وحشیگری ها علیه آنها شد.

 

خبرنگار می گوید: در معبد ایزدی ها با یک خانواده ایزدی آشنا شدیم که قبلا پدر و دختر هر دو از اعضای شاخه پ ک ک در آنجا بودند اما فرار کردند. این کرد ایزدی می گوید:

وقتی آنها را دیدیم گفتیم شاید برای حفظ جان ایزدی ها آمده اند. وقتی با زبان خوش با من حرف زدند و مرا برای آموزش به قندیل بردند. ما را برگردادند و گفتند برای حفظ مردم آمدیم اما در عمل دیدیم نه تنها حفظ مردم نبود بلکه نابودی مردم بود. اول به آنها باور داششتم و حتی خودم یک مسئول شدم. متوجه شدم حفظ مردم در کار نیست بلکه نابودی مردم در برنامه آنها قرار دارد.

 

دختر وی نیز می گوید: وقتی پدرم عضو شد گفتم سرانجام مرا نیز عضو خواهند کرد. پدرم گفت خودم را مخفی کنم اما جایی برای مخفی شدن نداشتم. اعضای پ ک ک آمدند و مرا با زور بردند. من ۱۱ یا ۱۲ سالم بود.

پدر دختر می گوید: من یکی از افرادی بودم که به خانه مردم می رفتیم. اگر مثلا دو پسر داشتند یکی را به زور می بردیم. اگر دو دختر و دو پسر داشتند یک پسر و یک دختر را به زور به سربازی زوری می بردیم. هر کار بدی را انجام می دادیم.

دختر می گوید: وقتی من عضو پ ک ک شدم تعداد زیادی کودک هم سن و سال من وجود داشت. اعضای دختر قدیمی پ ک ک نزد ما می خوابیدند.

 

پدرش می گوید: بعضی از کودکان را برای جنگ و بعضی را نیز برای بمبگذاری می برند. تعدادی هم برای کارهای سازمانی هستند. آنها به صورت گروهی به ایران و ترکیه و سوریه فرستاده می شوند. آنها محدودیتی نداشتند پ ک ک بالاخره راهی پیدا می کرد.

دختر می گوید: وقتی در مقر بودیم به هیچ کس اجازه نمی دادند با پدر و مادر خود دیدار کند. به والدین می گفتند فرزند خود را فراموش کنید و به ما عادت نمایید.

پدرش در ادامه می گوید: افراد ۱۲ یا ۱۳ ساله و حتی گاهی ۹ یا ۱۰ ساله در بین آموزشی ها داشتیم. آنها برای جنگ و تعدادی نیز برای عملیات انتحاری هستند. گروهی نیز در کارهای سازمانی فعال بودند.

دختر وی می گوید: آنها به ما می گفتند دولت ترکیه و پیشمرگه دشمن ما هستند. وقتی با آنها روبرو شدید باید خودتان را منفجر کنید. به ما نشان می دادند چگونه مردم را بکشیم. مهم نیست ایران یا عراق یا هر جای دیگری باشد.

 

http://www.turquie-news.com/spip.php?article48309 [1]

کودکان فراموش شده در پ ک ک (ویدئوی اول-قسمت اول) [2]