سایز متن   /

 

اینها تصاویر دختران جوان است که در عراق و سوریه با داعش می جنگند. اما در پشت این لبخندها، داستان های ناگفته ای نهفته است. یک دختر عضو پ ک ک در می گوید: “آنها آمدند و مرا ربودند. ۱۲-۱۱ ساله بودم.”

گروههای مورد تحقیق ما در شنگال و در اقلیم کردستان به پ ک ک وابسته هستند.

یک عضو سابق و جداشده پ ک ک می گوید: “ما به خانه مردم می رفتیم اگر مثلا دو پسر داشتند یکی را با زور برای عضویت با خود می بردیم.

خبرنگار خطاب به یک مسئول اقلیم کردستان می گوید: شما می گویید پ ک ک مخمور را به یک پایگاه نظامی تبدیل کرده است و همه پناهندگان از جمله زنان و کودکان باید آموزش نظامی ببینند.

این مسئول می گوید: بله درست است.

-اگر چنین است پس می توان گفت سازمان ملل با یک مشکل مواجه است چون این باید یک کمپ پناهندگان باشد.

مسئول سازمان ملل در اقلیم کردستان در پاسخ به این سوال می گوید: من صلاحیت پاسخ دادن به این سوال را ندارم و شما می توانید از مسئولان رده بالا بپرسید.

یک مسئول دیگر سازمان ملل می گوید: بله این مسئله صحت دارد و ما تلاش می کنیم حل کنیم و مذاکراتی در این زمینه داریم. این مسئله ای دیپلماتیک است و از کانال خود حل می شود.

یک عضو کرد در مخمور – که از ترس نمی خواهد دیده شود – می گوید پ ک ک در همه جای مخمور حضور دارد. آنها در همه جای کمپ جاسوس دارند. با مردم صحبت می کنند و تلاش می کنند تا متقاعد کنند و به عضویت درآیند.

این دختر نیز یکی از صدها دختر قربانی این گروه است که به عضویت پ ک ک در آورده می شوند. او می گوید:

-من واقعا برای پدرم متاسفم که بیکار بود. وقتی عضو ی.پ.گ. شدم، ۱۱ سال داشتم.

ما به یک کمپ پر از گرد و خاک در اقلیم کردستان رفتیم. این دختر به این کمپ فرار کرد زمانی که داعش شکست خورد. داستان او در سال ۲۰۱۴ در شهر عراقی شنگال شروع شد. زمانی که داعش به شهر ایزدی شنگال نزدیک می شد. پیشمرگه ها عقب نشینی کردند و راه را برای داعش باز نمودند تا ایزدی ها را قتل عام نماید. این سبب شد تا گروهی دیگر با عناوین مختلف ی.پ.گ./ی.ب.ش. (یگان های مدافع خلق/یگان های مقاومت شنگال) وارد منطقه شدند. اما همگی هویت واحدی به نام پ ک ک داشتند. این سبب شد تا ترکیه حساس شود. پ کک  در سال ۱۹۷۸ تاسیس شد. هدفش استقلال و جدایی طلبی است. تاکنون جان بیش از ۴۰ هزار نفر را گرفته است. آمریکا تلاش کرد تا هویت واقعی ی.پ.گ. را پنهان سازد.

مارک تونر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می گوید: ما به پ ک ک به عنوان یک گروه تروریستی خارجی نگاه می کنیم و در میدان جنگ نیز جایی برای آن نداریم.

اشتون کارتر وزیر دفاع وقت آمریکا نیز اعتراف کرد پ.ی.د همان پ ک ک است. از وی می پرسند این گروه با پ ک ک ارتباط دارد. وی تایید می کند. پ ک ک در لیست تروریستی ترکیه و آمریکا قرار دارد.

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=Fjk5EEPBw44

http://www.turquie-news.com/spip.php?article48309

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی