سایز متن   /

 

نویسنده:  ژیان عبدو ( عضو جداشده‌ی پ.ک.ک و پژاک از سلیمانیه) 

 

تغییر دادن ذهنیت و یا به قولی فلسفه‌ی زندگی آدم‌ها و یا به قول سیاسیون سر به راه کردن آنها، راهکارهای متفاوتی دارد که از مهمترین آنها بکارگیری ترفندهای فکری و مجاب کردن آدم‌ها به آنچه باید بیندیشند و یا در راستای منافع فرد و یا گروهی خاص که معمولا به اسم ایدئولوژی شناخته شده است، گام بردارند.  

 

 

آنچه در پ.ک.ک و شاخه‌های اقماریش همچون پژاک دیده می‌شود، در این قالب می‌گنجد. این گروه با ترفندهای ایدئولوژیک خود اعضای خود را مجاب می‌کند که برخی در کوه و زیرسنگلاخ و در بدترین شرایط ممکن زندگی را به سر ببرند و هر لحظه هم منتظر مرگی باشند که معمولا از لوله‌ی تفنگ نثارشان می‌شود و یا اینکه در چنان شرایط سخت و طاقت‌فرسایی به سر می‌برند که هرلحظه‌اش مرگی است. اما سرکردگان این گروه به منظور شستشوی مغزی و اینکه زندگی‌ای بهتر و مقدس‌تر از آن وجود ندارد، نهایت تلاش و همتشان را بکار می‌بندند تا اعضای گروه را فریب دهند که آنچه آنها به نام زندگی انقلابی می‌پندارند را با بپذیرند و به اوج نتیجه دهی پروژه برسند که همان خودفریبی اعضا است.

 

گفتنی است که تمامی اعضا در این حالت به سر نمی‌برند و هستند کسانی که به هر نوع و دلیلی پشیمانن از عضویت در گروه اما چون راهی برای فرار نمی‌بینند و یا فرصت آن هنوز پیش نیامده، به ناچار خود را هم شکل مجلس می‌کنند که رسوا نشوند چراکه هزینه‌ی آن بسیار بالا و بعضا به قیمت جان تمام می‌شود.

 

 

 

نکته‌ی حائز اهمیت در این خصوص تفاوت دو نوع زندگی آنهم از یک پنجره‌ی ایدئولوژیک است. گروهی در کوه و کمر و با سخت‌ترین شرایط زندگی، گروهی دیگر هم در اوج رفاه و امکانات و خوشگذرانی در قلب کشورهای اروپایی.

 

 

فیلمی را که دختر یکی از کادرهای پژاک در در ساختمان تلویزیون آرین‌تی‌وی ضبط و در صفحه‌ی فیسبوک خود منتشر کرده، به وضوح این تفاوت فاحش را نمایان می‌کند. این فیلم توسط دختر اهون چیاکو به نام بیتا چیاکو تهیه و منتشر شده که به تمامی اعضای این گروه که در ساختمان این تلویزیون مشغولند، با لحنی ملیح می‌گوید دوستت دارم و طبعا هم در مقابل پاسخ‌های متفاوت و واکنش‌های متفاوت را دریافت می‌کند.

 

آنچه به وضوح می‌توان در فیلم مشاهده کرد، شیوه رفتار و کردار و البته واکنش آنها به جمله‌ی دوستت دارم آنهم از زبان دختری که هنوز در گرماگرم نوجوانی خود به سر می‌برد. یکی سیگار دردست و دیگری با نوشیدنی گرم و …

این عشق و عشقبازی اعضای پ.ک.ک و پژاک در ساختمان آری‌تی‌وی در حالیست که بعضا اعضای این گروه در کوه، روزها یک تکه نان خشک هم برای خوردن پید نمی‌‌کنند و این ناتوانی جسمی و گرسنگی از یک طرف، از سوی دیگر هم هرگونه عشق‌بازی هم ممنوع است چه برسد به ازدواج و یا اینکه بخواهند بسان این اعضا تشکیل خانواده بدهند و آنها نیز همچون اهون و امثالهم دخترشان در اوج رفاه و خوشگذرانی به این و آن بگوید دوستت دارم.

 

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی