سایز متن   /

 

به گزار کورد پاریز، “اکیم آلپ تکین” فعال حقوق بشر با متهم کردن پ.ک.ک و شاخه های آن به نقض شدید حقوق بشر به ویژه علیه غیرنظامیان کرد می گوید پ.ک.ک هر فردی را که با وی همکاری نکند یا از دادن پول خودداری نماید را به عنوان خائن می نامد و به قتل می رساند. این فعال حقوق بشر با آوردن تصویر یک غیرنظامی کرد اهل آگری در شرق ترکیه نمونه عملی رفتار پ.ک.ک با غیرنظامیان کرد را به تصویر کشیده که چگونه افراد را به خاطر ندادن پول با تحقیر می کشند و از تیرهای برق آویزان می کنند.

“آلپ تکین”، از فعالان د فضای مجازی حامی پ.ک.ک نیز انتقاد کرده که این عکس را با افتخار منتشر کردند اما پس از واکنش تند محافل مختلف آن را برداشتند و تصور می کنند با برداشتن عکس می توانند ماهیت واقعی پ.ک.ک را مخفی کنند. پ.ک.ک تاکنون حدود ۵۰ هزار نفر را به قتل رسانده که اکثریت آنها کرد و غیرنظامی بوده اند.

یک فعال حقوق بشر به نام ولکان نیز با آوردن عکس چند سیاستمدار مطرح کرد سوریه که به دست پ.ک.ک به قتل رسیدند می گوید پ.ک.ک فقط کودکان را به قتل نمی رساند بلکه باید گفت این گروه کودک کش مخالفان سیاسی خود را نیز به قتل رسانده و نمونه بارز آن مشعل تمو، انور حفتارو، جوان قوتنا، مصطفی خلیل هستند که توسط پ.ی.د. شاخه پ.ک.ک در سوریه به قتل رسیدند.

این فعال حقوق بشر می نویسد این ها نیز همانند ۵۵ سیاستمدار دیگر کرد سوریه به قتل رسیدند و باید افزود که پ.ک.ک فقط ترک ها و اعراب را هدف قرار نمی دهد بلکه بیشترین قربانیان آن کرد هستند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی