سایز متن   /

مسرور بارزانی در جریان تبلیغات انتخاباتی اقلیم در سخنانی اعلام نمود ما به هیچ وجه از استقلال کردستان عقب نشینی نمی کنیم و تلاش های حزب دمکرات کردستان عراق (پارتی) برای تحقق این خواسته ادامه می یابد.
به گزارش کورد پاریز، “مسرور بارزانی” عضو دفتر سیاسی حزب پارتی در ئاکری در جریات تبلیغات انتخاباتی گفت: این انتخابات برای ما مهم است و نمایندگان دور جدید پارلمان اقلیم در تعیین حق سرنوشت تاثیر گذار خواهند بود و اگر افرادی شایسته به پارلمان نروند ممکن است تصمیم گیری های خوشایندی صورت نگیرد.
ایشان در ادامه گفت حزب پارتی در مورد این مسئله به هیچ وجه سازش نمی کند و تاکید کرد نباید افراد وطن فروش و خائن به پارلمان اقلیم راه پیدا کنند.
شایان ذکر است مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق با پافشاری بر برگزاری همه پرسی و تقویت مفهوم تقسیم عراق و جدایی طلبی به سمتی رفت که پس از شکست در این همه پرسی اقلیم کردستان را در بحران عمیق سیاسی، اقتصادی و … فرو برد.
این اصرار باعث شد که حتی اداره بخش وسیعی از اقلیم را که پس از داعش به دست گرفته بود، از دست بدهد. نکته مهم هم در سرعت حیرت انگیز سقوط کرکوک بود که رویاپردازی های بارزانی را به خوابی آشفته تبدیل کرد و به سهم خود سبب ایجاد شکاف درون منطقه کردستان عراق شد حتی عملا این اقلیم را به دو اقلیم تقسیم کرد؛ یکی در سلیمانیه و دیگری در اربیل چرا که دو نیروی سیاسی مهم (پارتی و یکیتی) هر یک دیگری را به خیانت به آرمان کردها متهم کردند.
اکنون در آستانه انتخابات محلی اقلیم کردستان عراق، حاکمیت اقلیم خوب می داند با توجه به بحران های سیاسی و اقتصادی و اجتماعی و ناکارآمدی در اداره اقلیم و موج نارضایتی شهروندان منطقه اقلیم، انتخابات کمرنگی صورت می گیرد لذا سعی دارد با احساساتی کردن مردم و رویای پوچ استقلال خواهی بار دیگر شهروندان کرد را به پای صندوق های رای بیاورد و بر ناکارآمدی های خود سرپوش بگذارند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی