سایز متن   /

شورای عربی کرکوک تاکید کرده است که اجازه نخواهند داد بار دیگر این شهر حساس تحت سیطره اقلیم کردستان قرار گیرد. این شورا درخواست کرده است بغداد همچنان پرونده امنیتی کرکوک را به دور از دخالت های احزاب کردی مدیریت کند.
به گزارش کورد پاریز، شورای عربی کرکوک به درخواست احزاب کردی اقلیم کردستان عراق مبنی بر خاتمه مدیریت کنونی این استان واکنش نشان داد و تاکید کرده است که وضعیت کنونی این شهر به هیچ عنوان به شرایط قبل از ۱۶ اکتبر ۲۰۱۷ برنخواهد گشت.
این شورا با انتقاد از حاکمیت کردها در سنوات گذشته اعلام کرده است که کسانی را که به هر عنوان علیه ساکنین کرکوک در سنوات گذشته اقداماتی مرتکب شده اند، باید تحت پیگرد قرار گیرند.
شورای عربی کرکوک قبلا نیز در بیانیه ای ضمن متهم کردن بخشی از نیروهای پیشمرگ و آسایش به قاچاق اسلحه، قطعات یدکی خودرو و مواد غذایی در غرب شهرستان داقوق در غرب کرکوک که در این اواخر شاهد حملات تروریست های داعش بوده، مدعی شد که این مسئله نشان می دهد وضعیت امنیتی در این منطقه پیش از تسلط نیروهای دولتی عراق بر استان در اواخر سال گذشته میلادی، واقعی نبوده و مبتنی بر تفاهم با ترویست ها و قاچاقچیان بوده است.
به باور این شورا سیاستمداران کرد باید از نیروهای امنیتی عراقی در راستای تقویت سیطره امنیتی خود برای دفاع از کرکوک و قومیت های مختلف آن در برابر داعش و سایر گروه های تروریستی، مسلح و خارجی پشتیبانی می کردند نه اینکه از شکاف امنیتی برای طرح درخواست های به ضرر سایر قومیت های استان سوء استفاده بکنند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی