سایز متن   /

با وجود اعتراض شدید احزاب اپوزیسیون حاکمیت اقلیم کردستان عراق، عدم اصلاح لیست واجدین شرایط شرکت در انتخابات پارلمان اقلیم، موجی از نگرانی را در میان احزاب سیاسی این منطقه به وجود آورده است.

به گزارش کورد پاریز، جریان های سیاسی اقلیم کردستان عراق در استان دهوک اعلام کرده اند که نه تنها اسامی مرده ها از لیست واجدین شرایط شرکت در این انتخابات از سوی کمیسیون انتخابات اقلیم اصلاح نشده است بلکه تبعه های ترکیه که در این منطقه شاغل هستند به این آمار اضافه شده اند.
“رمضان اترسی” مسئول انتخابات حزب اتحاد اسلامی کردستان عراق در منطقه بادینان به یک رسانه محلی گفت: اسامی مرده های سال های دور هنوز هم در لیست واجدین شرایط شرکت در انتخابات وجود دارد و کمیسیون هیچ اقدامی در جهت اصلاح آن انجام نداده است.
وی گفت: اسامی تبعه های سوریه و ترکیه مقیم اقلیم هم در این لیست وجود دارد که همه در راستای منافع حزب دمکرات (پارتی) کردستان عراق است.
این مقام حزب اتحاد اسلامی کردستان هشدار داد که چنین مشکلاتی زمینه تقلب سازماندهی شده حزب دمکرات کردستان را در این منطقه بار دیگر فراهم می کند.
اترسی گفت: بر اساس آمارهای موجود و نکاتی که جهت اصلاح به کمیسیون انتخابات اقلیم کردستان داده ایم تنها در استان دهوک بیش از یکصد هزار اسامی مرده ها در لیست های واجدین شرایط انتخابات پیش رو اصلاح نشده است.
این در حالی است که کمیسیون عالی انتخابات پارلمان کردستان اعلام کرده است که حدود ۲۴ هزار نام افراد فوت شده در لیست رای دهندگان اقلیم وجود دارد و این کمیسیون بر اساس مدارک قانونی فقط توانسته حدود ۴ هزار از این نام ها را حذف کردە و هنوز نام ۲۰ هزار فرد فوت شده در این لیست وجود دارد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی