سایز متن   /

اقلیم کردستان عراق در پی حمله موشکی سپاه به مقر احزاب تجزیه طلب و مخالف ایران، بر نارضایتی اربیل از به‌کارگیری خاک اقلیم کردستان علیه کشورهای همسایه تأکید کرد.
به گزارش کورد پاریز، در پی حمله سپاه پاسداران ایران به مقر گروه های تجزیه طلب و مخالف ایران واقع در نزدیکی شهر کویه (کوی سنجق در ۲۰۰ کیلومتری مرز ایران)، هیئت وزیران اقلیم کردستان عراق بار دیگر بر نارضایتی خود از به‌کارگیری خاک اقلیم کردستان برای حمله علیه کشورهای همسایه تأکید و اعلام کرد که چنین امری به هیچ عنوان قابل قبول نیست و موجب برهم زدن امنیت و ثبات در اقلیم کردستان می شود به همین جهت درخواست می کنیم که گروه های مخالف ایران به هیچ عنوان از داخل خاک اقلیم علیه کشور همسایه استفاده نکنند و قوانین اقلیم کردستان را مورد احترام قرار دهند و اقلیم را تبدیل به میدان کشمکش ها و منازعات نکنند.
در همین حال، سخنگوی اتحادیه میهنی کردستان (یکیتی) با صدوربیانیه ای اعلام کرد؛ اقدامات نظامی از خاک اقلیم کردستان و از سوی طرف های کردستانی نقض پیام های صریحی است که به آن ها اعلام شده است.
در این بیانیه آمده است: هر نوع فعالیت نظامی از خاک اقلیم کردستان و در پناه حاکمیت قانون و امنیت اقلیم کردستان نقض تمامی پیام هایی است که صراحتا به طرف های کردستانی اعلام کرد ایم.
“ناظم دباغ” نماینده اقلیم کردستان در تهران نیز در پیامی اعلام کرد که این اتفاق واکنش به اقداماتی است که داخل ایران انجام شد. دولت ایران نیز قبلا ابلاغ کرده بود که به اقدامات حزب دموکرات واکنش نشان خواهیم داد.
نماینده اقلیم کردستان عراق در ایران تأکید کرد: حزب دموکرات اخیرا در منطقه مریوان و اشنویه اقداماتی انجام داده است.

شایان ذکر است که پیش از ظهر روز شنبه‌ (۱۷ شهریور) محل تجمع سران دو حزب مسلح کردستان ایران مستقر در اقلیم کردستان واقع در خارج از شهر کوی سنجق عراق مورد حمله موشکی قرار گرفت و در پی این حمله دستکم ۱۹ کادر این گروه ها کشته و دهها تن نیز زخمی شدند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی