سایز متن   /

نماینده کرد سابق پارلمان عراق با انتقاد از عملکرد احزاب حاکم اقلیم کردستان (پارتی و یکیتی) تاکید کرد که کُردها در حال حاضر در موقعیتی نیستند که برای شرکت در دولت جدید عراق شرط تعیین کنند.
به گزارش کوردپاریز، “زانا روستایی” نماینده کرد سابق پارلمان عراق در گفتگو با رادیو نوا گفت: کردها در وضعیت کنونی عراق، در موقعیتی نیستند که شرطی را برای شرکت در دولت جدید عراق تعیین کنند؛ زیرا فراکسیون بزرگتر پارلمانی و دولت جدید عراق به راحتی توسط دیگر احزاب عراقی و بدون کردها تشکیل می شود.
وی تاکید کرد که با توجه به این شرایط پیوستن کردها به هر یک از ائتلاف ها و شرکت آنان در تشکیل دولت جدید عراق مایه شرمساری خواهد بود، زیرا ناچار خواهند بود بدون هیچ شرط و کسب امتیازی با آنان همراه شوند.
این در حالی است که “علی محمد صالح” نماینده جنبش تغییر در پارلمان کردستان نیز در گفتگو با سایت خبری شارپرس تاکید کرد که مشارکت کردها در دولت جدید عراق و همراهی آنان با ائتلاف و همپیمانی های عراقی در ازای کسب برخی مناصب ظاهری، موجب شرمساری احزاب اقلیم کردستان است.
هاوال زاخوی نویسنده و تحلیلگر سیاسی و سردبیر روزنامه “الاهالی” عراق نیز در گفتگو با خبرگزاری « الفرات نیوز» گفت: کردها بویژه دوحزب حاکم بر اقلیم به دنبال تصدی مناصبی در عراق هستند و هر یک از احزاب حاکم اقلیم کردستان بر سر پست ریاست جمهوری و نیز استانداری کرکوک به شدت اختلاف نظر دارند و هر کدام پست ریاست جمهوری را سهم خود می داند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی