سایز متن   /

سخنگوی رسمی اتحادیه میهنی کردستان عراق (یکیتی) اخبار مربوط به کاندید شدن افرادی خارج از این حزب برای تصدی پست ریاست جمهوری عراق را تبلیغات رسانه ای عنوان کرد و تأکید کرد که کاندید این پست باید از اعضای یکیتی باشد.
به گزارش کورد پاریز، “سعدی احمد پیره” در گفتگو با بخش کردی رادیو صدای آمریکا، اعلام کرد که اخبار مربوط به احتمال کاندید شدن برهم صالح رهبر حزب تازه تأسیس هم‌پیمانی برای دمکراسی و عدالت به منظور تصدی پست ریاست جمهوری عراق، تبلیغات رسانه ای است و چنین موضوعی صحت ندارد.
سخنگوی رسمی یکیتی با تاکید بر اینکه پست ریاست جمهوری عراق سهم این حزب است، گفت که حزب وی اجازه کاندید شدن افرادی خارج از این حزب را برای این پست نمی دهد.
این در حالی است که طی روزهای اخیر برخی احزاب اقلیم کردستان با اشاره به اینکه پست ریاست جمهوری عراق سهم کردها است، تاکید کردند الزامی وجود ندارد که این پست در اختیار یکیتی باقی بماند.
براساس توافقات سیاسی بعد از سقوط صدام حسین در عراق پست ریاست جمهوری به کردها، پست ریاست پارلمان به جریان های سنی و پست نخست وزیری به جریان های شیعی تعلق گرفت.
پست ریاست جمهوری عراق در تقسیم بندی سهمیه ای مناصب دولت عراق و اقلیم کردستان با توافق داخلی احزاب کرد و توافق با طرف های عراقی به یکیتی داده شده و در دو دوره اول آن جلال طالبانی دبیر کل فقید این حزب پست ریاست جمهوری عراق را در اختیار داشت.
پس از درگذشت وی نیز پس از مدت ها کشمکش و مجادله داخلی میان جناح های مختلف یکیتی، فؤاد معصوم از اعضای ارشد این حزب، در این پست قرار گرفت

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی