سایز متن   /

یک عضو ارشد جنبش تغییر (گوران) نسبت به تکروی حزب دموکرات کردستان عراق (پارتی)، احتمال تقلب انتخابات پارلمانی اقلیم و تهیه قانون اساسی این منطقه بدون در نظر گرفتن نظرات سایر احزاب اظهار نگرانی کرد.
به گزارش کورد پاریز، «رئوف عثمان» رئیس مجمع عمومی جنبش گوران با اظهار نگرانی در این خصوص به رسانه های محلی کردستان عراق گفت: ما و یکیتی نگران هستیم که با برگزاری انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان عراق یک گروه خاص در اقلیم با کسب اکثریت دولت تک حزبی را تشکیل داده و قانون اساسی اقلیم را به میل خویش تدوین کند.
وی افزود: گوران و یکیتی هر دو زخم خورده سیاست های حزب پارتی هستیم و ناچار به همراهی با همدیگر هستیم.
این عضو ارشد جنبش گوران تاکید کرد که یکیتی نیز به شدت نگران تقلب در انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان عراق از سوی حزب پارتی است و بیم این را دارد که انتخابات به مسیر دیگری هدایت شود.
این سخنان در حالی خطاب به افکار عمومی اقلیم کردستان عراق مطرح شد که «امید خوشناو» رئیس فراکسیون حزب پارتی در پارلمان اقلیم در گفتگو با رسانه های این حزب تصریح کرد که انتخابات در موعد مقرر برگزار خواهد شد و هیچ توجیهی منطقی برای تعویق انتخابات وجود ندارد.
وی افزود: برخی جریان های سیاسی برای آن تلاش می کنند اما باید همه بدانند که تعویق انتخابات به اعتبار سیاسی اقلیم کردستان عراق آسیب وارد خواهد کرد.
براساس اعلام کمیسیون عالی انتخابات در منطقه کردستان عراق انتخابات پارلمانی عراق در سی ام سپتامبر / هشتم مهرماه برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی