سایز متن   /

“برهم صالح” رئیس حزب هم پیمانی برای دمکراسی و عدالت در نشستی مشترک با حضور کاندیدهای این حزب در پارلمان اقلیم اعلام کرد که این انتخابات را تحریم خواهد کرد.

به گزارش کورد پاریز، “برهم صالح” در نشستی که در شهر سلیمانیه با حضور کاندیدهای هم پیمانی برای دمکراسی و عدالت برگزار شد به صراحت از تحریم انتخابات پارلمان محلی اقلیم کردستان عراق خبر داد.

گفته می شود این تصمیم برهم صالح نگرانی بخشی از کاندیدهای هم پیمانی برای دمکراسی و عدالت را در پی داشته است.

همزمان “دلیل جمال” از اعضای شورای عمومی هم پیمانی برای دمکراسی و عدالت به شبکه ان آر تی گفته است که مدتی است نامه ای از سوی این جریان با هدف اصلاح و شفاف سازی لیست رای دهندگان به کمیسیون انتخابات اقلیم کردستان ارسال شده است و در صورت عدم پاسخگویی و اقدام مناسب، توجیهی برای مشارکت در انتخابات آتی اقلیم وجود ندارد.

احزاب کردی مخالف حاکمیت اقلیم به شدت نگرانند که حاکمیت اقلیم از طریق لیست رای دهندگان و نام افراد فوت شده به دنبال افزایش آرا خود و تخلف در انتخابات باشد.

“ابوبکر گلالی” عضو نهاد انتخابات اتحاد اسلامی نیز در این باره گفت: بطور رسمی شکایت خود را درباره لیست رای دهندگان به دفتر کمیسیون انتخابات در سلیمانیه ارائه نمودیم و با ارائه چند سند اعلام کردیم لیست رای دهندگان دقیق و به روز نیست و نام افراد متوفی در این لیست وجود دارد که لازم است در این زمینه شفاف سازی شود.

گفتنی است در زمینه شفاف سازی لیست رای دهندگان تاکنون هیچ گونه حرکت و اقدامی از سوی احزاب حاکم اقلیم کردستان صورت نگرفته است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی