سایز متن   /

شورشیان سوریه که خود از گروه های تروریستی سوریه بوده و تاکنون خون هزاران سوری بی گناه را زمین ریختند از اقدامات پ.ک.ک علیه اقلیت آشوریان و تعطیلی مدارس آنها به شدت انتقاد کردند.

به گزارش کورد پاریز به نقل از باسنیوز، اداره مناطق کردنشین سوریه که تحت اشغال پ.ی.د. – شاخه سوری پ.ک.ک– قرار دارد به بهانه نداشتن مجوز، مدارس آشوریان را تعطیل کرده و اجازه بازگشایی آن را نمی دهند. این اقدامات پ.ک.ک حتی صدای شورشیان سوریه که خود جنایت های بی شماری را علیه مردم سوریه انجام دادند، در آورد و ابه این اقدامات گروه تجزیه طلب پ.ک.ک به شدت اعتراض کردند و خواستار باز کردن این مدارس شدند.

گروه تجزیه طلب پ.ک.ک روز هفتم ماه جاری میلادی مدارس آشوریان در مناطق مالکیه، دربسیه و چند جای دیگر را در حالی بسته است که این مدارس رسمی اند و از سال ۱۹۳۵ وجود دارند.

منابع محلی می گویند سیستم اداری تحت کنترل پ.ک.ک، به جای برنامه های درسی نوشته های سیاسی پ.ک.ک و “عبدالله اوجالان” را تحمیل می کند و امتحانات را بر اساس آن تنظیم می نماید و این سبب شده تا افراد زیادی نیز ترک تحصیل نمایند.

اغلب کردهای سوریه مدارس تحت کنترل پ.ک.ک را به رسمیت نمی شناسد و کودکان خود را به آموزشگاه های خصوصی و مدارس عربی وابسته به دولت مرکزی سوریه می فرستند.

پ.ک.ک با تغییر محتوای برخی از کتاب های درسی، افکار و اندیشه های “عبدالله اوجالان” رئیس زندانی پ.ک.ک را در مواد درسی گنجانده است و با توجه به نگاه الحادی اوجالان به مقوله ی دین، نفی نظام خانواده در تفکرات اوجالان و نیز حاکم بودنِ ایده های مارکسیستی بر چارچوب فکری وی، اکثر خانواده ها از تاثیرگذاری اینگونه تفکرات بر فرزندانشان نگران هستند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی