سایز متن   /

چهار حزب اتحاد اسلامی، جنبش تغییر، جماعت اسلامی و هم پیمانی برای دموکراسی و عدالت که از نتایج انتخابات پارلمان عراق در اقلیم ناراضی بودند به دور از هر گونه نشست و مذاکره ای با حاکمیت اقلیم،  با پروژه ای مشترک به بغداد می روند.

به گزارش کورد پاریز به نقل از رووداو، پس از برگزاری انتخابات پارلمانی عراق، فضای سیاسی عراق در راستای تلاش برای تشکیل دولت جدید است و کردها نیز برای سهم خواهی، خود را آماده می کنند اما برخلاف انتظار احزاب معترض به نتایج انتخابات پارلمان عراق در اقلیم به صورت مستقل و دور از هرگونه ائتلافی با حاکمیت به بغداد می روند.

“بیستون فایق” نماینده جنبش گوران به شبکه تلویزیونی رووداو وابسته به بارزانی گفت: جنبش گوران، جماعت اسلامی و هم پیمانی برای دموکراسی و عدالت پروژه ای مشترک دارند تا با حکومت مرکزی عراق گفتگو کنند و برای همین نیز به بغداد خواهند رفت.

وی ضمن رد هر گونه همکاری با پارتی و یکیتی افزود: بعد از عید قربان و قبل از یکیتی و پارتی این احزاب به بغداد خواهند رفت. آنها در همه موارد موضع مشترک دارند و نوعی هم پیمانی درست کرده اند اما هنوز اعلام نشده است.

کارشناسان معتقدند چون کردها نه تنها با هم متحد نیستند بلکه انتظار می رود در بغداد نیز علیه همدیگر موضع گیری کنند لذا این موضوع کردها را در موضع ضعف قرار خواهد داد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی