سایز متن   /

رهبر جماعت اسلامی در دیدار با سرکنسول ترکیه ضمن تاکید بر توسعه ارتباطات بین اقلیم و ترکیه بار دیگر خواستار برگزاری انتخابات پارلمان اقلیم در فضای سالم رقابتی شد.

به گزارش کورد پاریز به نقل از پایگاه خبری پیام تی وی، “علی باپیر” رهبر جماعت اسلامی اقلیم کردستان عراق در اربیل با “هاکان کاراچای” سرکنسول ترکیه در اقلیم کردستان دیدار و گفتگو کرد.

در این نشست ضمن بررسی تحولات سیاسی عراق و اقلیم کردستان دو طرف بر لزوم توسعه ارتباطات ترکیه و اقلیم کردستان تاکید کردند. در ادامه این نشست رهبر جماعت اسلامی ضمن تاکید بر لزوم برگزاری انتخابات پارلمان اقلیم در زمان مقرر خود، بار دیگر خواستار برگزاری انتخابات به صورت سالم و شفاف با نظارت  نهادهای مدنی و سازمان ملل متحد شد.

شایان ذکر است تمامی احزاب کردی به خاطر شائبه تقلب در انتخابات پارلمان عراق از سوی حاکمیت (دو حزب پارتی و یکیتی) اقلیم به شدت نگران برگزاری انتخابات پارلمان اقلیم در فضای سالم هستند.

این در حالی است که روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاه گزارش داد که هیئت اعزامی سازمان ملل به عراق درخواست مسؤولان اقلیم کردستان عراق برای نظارت بر انتخابات پارلمانی این اقلیم در ۳۰ سپتامبر آتی (هشت مهر) را نپذیرفته است.

بنابر این گزارش “آلیس وولبل” معاون نماینده دبیرکل سازمان ملل در عراق در کنفرانس خبری مشترکی با “هندرین محمد” رئیس کمیسیون انتخابات کردستان در اربیل درباره موضوع انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان عراق گفت: هیئت سازمان ملل هرگز نظارت مستقیمی بر انتخابات پارلمانی اقلیم در روز رای‌گیری نخواهد داشت.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی