سایز متن   /

در اقلیم کردستان وضعیت روزنامه نگاران در این اقلیم را اسفبار توصیف کرد و اعلام کرد که طی ۷ ماه گذشته ۲۷ روزنامه‌نگار در اقلیم کردستان دستگیر شده اند.

به گزارش کوردپاریز، ” هیوا عمر” معاون سازمان صلح و آزادی در اقلیم کردستان، طی کنفرانسی خبری اعلام کرد که از آغاز سال جاری میلادی تاکنون ۱۶۹ مورد حقوق خبرنگاران و روزنامه‌نگاران در اقلیم کردستان نقض شده است.

وی با اشاره به فشارهای علیه روزنامه‌نگاران و خبرنگاران در اقلیم و موانع موجود بر سر راه فعالیت آنان، گفت که بنا به تحقیقی که سازمان صلح و آزادی به همراه یک سازمان از کشور نروژ انجام داده است؛ طی ۷ ماه گذشته ۲۷ روزنامه‌نگار اقلیم دستگیر شده اند.

محدود کردن آزادی روزنامه‌نگاران از طرف حاکمیت اقلیم کردستان هر روز افزون تر شده و حتی بدتر از آن، چندین روزنامه‌نگار و خبرنگار جسور و فعال نیز ترور شده‌اند. این موضوع به سطحی رسیده است که سازمان‌های بین المللی در چند سال اخیر اقلیم کردستان را مکانی خطرناک و ناامن برای شغل و حرفه‌ روزنامه‌نگاری قلمداد کرده‌اند.

سازمان صلح و آزادی همچنین حملات و فشارهای علیه روزنامه‌نگاران و رسانه ها در اقلیم را روزافزون توصیف کرده و گفت که طی این ۷ ماه دست کم ۲۷۲ روزنامه‌نگار، خبرنگار و رسانه با تهدید و فشار نقض حقوق خود مواجه بوده اند.

طبق آمار اعلام شده از سوی “هیوا عمر” در ۷ ماه گذشته در اقلیم کردستان، ۱۴ شبکه تلویزیونی تعطیل و ۶۴ مورد ممانعت از پوشش خبری وقایع و رویدادها، ۲۰ مورد حمله به فعالین و همچنین۶۷ مورد دستگیری معترضین روی داده است.

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی