- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

ی.پ.گ. مدارس را یک پس از دیگری تعطیل می کند

شاخه نظامی گروه تجزیه طلب پ.ک.ک موسوم به ی.پ.گ دو مدرسه دیگر را در استان حسکه واقع در شمال سوریه که تحت اشغال آنها قرار دارد، به علت عدم اجرای برنامه های آموزشی این گروه تعطیل کرد.

به گزارش کورد پاریز به نقل از خبرگزاری آناتولی، مدارس مناطق تحت کنترل ی.پ.گ بر اساس ایدئولوژی مارکسیستی-لنینیستی “عبدالله اوجالان” (رهبر دربند پ.ک.ک) اداره می شوند و دو مدرسه به خاطر مقاومت در برابر برنامه های آموزشی این گروه توسط اعضای مسلح وابسته به پ.ک.ک تعطیل شدند.

بنابر این گزارش پ.ک.ک دو مدرسه لیوا و بر را تعطیل کرد و دلیل آن را نگرفتن مجوز از ی.پ.گ. و عدم اجرای برنامه های آموزشی مورد نظر آنها دانست.

گروه تجزیه طلب پ.ک.ک از سه سال پیش در مناطق تحت اشغال خود، برای وارد کردن مواد درسی خشونت طلبانه مبتنی بر تعصبات قومی فشار وارد می کند.

برنامه های ایدئولوژیک آموزشی پ.ک.ک سبب نارضایتی بسیاری از کردها شده و بسیاری نیز ناچار شده اند کودکان خود را از تحصیل محروم کنند یا اقدام به ثبت نام آنها در مدارس خصوصی ‌کنند. اما این مدارس نیز توسط این گروه تحت فشار قرار گرفته و با تهدید و بستن مدارس سعی می‌کند مواد درسی و تبلیغ ایدئولوژی خود را تحمیل کند.

گروه تجزیه طلب پ.ک.ک، همچنین هفته گذشته نیز مدارس متعلق به سریانی‌ها در مناطق تحت اشغال خود در شهرک‌های دریک و دربسیا در شمال سوریه را تعطیل کرده بود.