سایز متن   /

وزارت کشور ترکیه نام “صالح مسلم” رهبر پیشین شاخه سوری پ.ک.ک موسوم به پ.ی.د را در لیست “تروریست‌های تحت تعقیب” ترکیه قرار داد.

به گزارش کورد پاریز، وزارت کشور ترکیه اعلام کرد؛ تعداد افراد تحت تعقیب در لیست جدید به ۸۸۰ نفر افزایش یافته است که از این میان ۲۳۰ اسم جدیدا به لیست اضافه شده است و “صالح مسلم” نیز جدیدا به این لیست افزوده شده است.

ترکیه پ.ی.د را شاخه سوری پ.ک.ک دانسته و تروریستی به حساب می‌آورد.

بنا بر گفته های مقامات ترکیه، بر همین اساس برای فرد ارائه کننده شواهدی برای یافتن مسلم حدود یک میلیون دلار درنظر گرفته شده است.

شایان ذکر است که در این لیست افراد تحت تعقیب در چند رنگ متفاوت، قرمز، آبی، سبز و خاکستری براساس تهدیدات ناشی از  آنها علیه امنیت ملی ترکیه دسته بندی شده‌اند.

افرادی مانند “فتح الله گولن”، برخی از چهره های اصلی پ.ک.ک، “جمیل باییک”، “مرات کاراییلان”، “دوران کالکان” و “ایلهامی بالی” در دسته بندی رنگ قرمز قرار گرفته‌اند.

این در حالی است اسماعیل اوزدن معروف به «زکی شنگالی» یکی از سران پ.ک.ک که در فهرست قرمز تروریست‌های تحت تعقیب ترکیه قرار داشت چند روز پیش در عملیات ارتش و سازمان اطلاعات ملی این کشور در منطقه سنجار اقلیم کردستان عراق کشته شد.

اوزدن ۶۶ ساله و یکی از مسن‌ترین اعضای گروه تجزیه طلب پ.ک.ک نخستین فرد کشته‌شده این لیست در خارج از ترکیه، به شمار می‌رود.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی