- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

ریبوار کریم: احزاب اقلیم کردستان بی برنامه هستند/ یکیتی تاوان حمایت از پ.ک.ک را می دهد

“ریبوار کریم” نویسنده و تحلیلگر کرد در مطلبی در سایت شبکه رووداو نوشت: قبل از انتخابات پارلمانی عراق بیشتر احزب کردی، خواهان برگزاری انتخابات اقلیم پس از انتخابات عراق بودند به این امید که حکومت اقلیم تا آن زمان نمی تواند سر پا بماند اما با کنار رفتن مسعود بارزانی و کنترل نسبی اوضاع توسط نچیروان بارزانی اکنون باز هم خواهان تعویق انتخابات هستند.

این نویسنده در ادامه می نویسد: احزاب کرد عراق بی برنامه هستند و به جای ارائه پروژه ای سیاسی برای سامان دادن به اوضاع مردم از هم اکنون به خاطر انتخابات آتی با هم درگیر هستند. اقلیم کردستان هیچ توانایی ندارد و تسلیم نیروهای بین المللی می شود.

شایان ذکر است؛ اخیرا “مک گورک” نماینده ویژه ریاست جمهوری آمریکا در دیدار با بارزانی خواستار تعویق انتخابات اقلیم شده بود.

این نویسنده در بخشی از مقاله خود می نویسد: پس از افول قدرت مسعود بارزانی اکنون بخشی از یکیتی قصد دارد جای پای پ.ک.ک را باز کند. آنها به بهانه جنگ با داعش به این گروه نیز سلاح می دادند اما در اصل هدف آنها تخریب جایگاه و نقش مسعود بارزانی در سطح بین الملل بود. اما اکنون که ترکیه سلیمانیه را تحریم کرده و متوجه شدند تاوان حمایت از پ.ک.ک بسیار سنگین است و اشتباه کرده اند لذا داد و هوار می کنند. البته جلال طالبانی (رئیس جمهور فقید عراق) نیز قبلا در سال ۲۰۰۰ به خاطر چند تن خواربار هم پیمان قدیمی خود یعنی بارزانی را فروخت. البته طولی نمی کشد میت ترکیه در سلیمانیه نیز جولان خواهد داد.