سایز متن   /

گروه تجزیه طلب پ.ک.ک پس از شکست سنگین در ترکیه و سوریه اکنون برای فرار از نابودی دست به دامان بارزانی شده است.

به گزارش کورد پاریز به نقل از کردستان ۲۴، گروه تجزیه طلب پ.ک.ک این روزها در ضعیف ترین شرایط ممکن قرار دارد. در سوریه و ترکیه شکست سنگین خورده و در آخرین سنگر خود در قندیل نیز در معرض نابودی قرار دارد. برای همین از هر طریقی استفاده می کند تا شاید بارزانی را راضی کند با ترکیه برای حمله به قندیل همکاری نکند.

در این راستا، “عبدالله دمیرباش” سیاستمدار وابسته به پ.ک.ک و شهردار سابق سور دیاربکر در سخنانی، خواستار ایفای نقش بارزانی جهت احیای روند صلح شد و اظهار داشت که بارزانی می تواند در احیای روند صلح نقش ایفا کند.

دمیرباش در بخشی از سخنان خود در انتقاد از ه.د.پ گفت: اگر آنها می توانستند سیاست درستی ایفا کنند و برای حل مسئله دولت را تحت فشار قرار دهند، کار به کندن خندق ها هم نمی کشید.

شایان ذکر است پ.ک.ک، چندی قبل با تغییر استراتژی، در عملیاتی موسوم به خندق، جنگ را از کوهستان ها به داخل شهرها کشاند و اقدام به حفر خندق و ایجاد سنگر و … در کوچه و خیابان  شهرهای مرزی و کردنشین کرد که همین امر سبب واکنش ترکیه شد و در نتیجه درگیری خونین، روزانه شمار زیادی از طرفین در این درگیری ها کشته و زخمی شدند و از همه مهمتر شمار زیادی از مردم بی گناه هم قربانی این سیاست غلط پ.ک.ک و ه.د.پ شدند.

اکنون این گروه تجزیه طلب در بدترین شرایط خود طی سال های اخیر و پس از انجام عملیات موسوم به خندق در داخل شهرهای کردنشین ترکیه و زندانی شدن بخش بزرگ و فعالی از رهبران شاخه سیاسی آن یعنی حزب دمکراتیک خلق ها (HDP) در ترکیه به سر می برد. عدم تحقق اهداف پ.ک.ک در شمال سوریه، شکست در اتصال سه کانتون و عقب نشینی از منبج و از سوی دیگر؛ تحلیل قوا در داخل خاک ترکیه و همچنین قندیل به دلیل تمرکز بر شمال سوریه، این حزب را در بدترین شرایط ممکن طی چند سال اخیر قرار داده است. شرایطی که نگرانی های پ.ک.ک از آینده خود در منطقه را دو چندان کرده است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی