سایز متن   /

“برت مک گورک” نماینده ویژه رئیس جمهور آمریکا در ائتلاف بین المللی ضد داعش، معاون سفیر آمریکا در بغداد و کنسولگر آمریکا در اقلیم کردستان با “نچیروان بارزانی” نخست وزیر اقلیم کردستان دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش کورد پاریز به نقل از رووداو، در این نشست آخرین تحولات، روند سیاسی عراق و تلاش ها برای تشکیل کابینه جدید حکومت، محورهای اصلی این گفتگوها بوده است. “مک گورک” در این دیدار ضمن اشاره بر  مذاکرات جدی­تر بین گروه­های سیاسی برای تشکیل دولت، به نقش گروه­های سیاسی اقلیم کردستان در بغداد و آغاز مذاکرات بین اربیل – بغداد تاکید نمود.

نیچروان بارزانی نیز در خصوص تحولات اقلیم کردستان ضمن ارائه گزارشی درباره مذاکرات گروه­های سیاسی عراق و اقلیم کردستان جهت تشکیل دولت و نیز برگزاری انتخابات در اقلیم کردستان و مذاکرات بین گروههای سیاسی کردستان ابراز امیدواری کرد که این گفتگوها برای تشکیل دولت جدید گسترده­تر شود و آمادگی اقلیم کردستان را جهت همکاری با ائتلاف­هایی که دولت را تشکیل خواهند داد اعلام نمود.

از سوی دیگر، مک گورک نیز گفتگوهای میان اقلیم و بغداد را برای حل و فصل مشکلات میان اقلیم کردستان و عراق ارزشمند دانسته است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی