سایز متن   /

“عمر سید علی” رهبر جنبش تغییر «گوران» به همراه “هوشیار عمر” مسئول بخش ارتباطات دیپلماتیک جنبش با سفیران فرانسه و آلمان در عراق دیدار و گفتگو نمود.

به گزارش کورد پاریز به نقل از پایگاه خبری www.sbeiy.com، در این دیدار وضعیت سیاسی- اقتصادی عراق و اقلیم کردستان، مسئله انتخابات آینده و مشارکت جنبش گوران در حکومت آینده عراق بررسی شد. “عمر سید علی” در این نشست گفت: به هیچ وجه با تعویق انتخابات پارلمان اقلیم کردستان موافق نیستیم و لازمست ناظران بین الملی بر انتخابات نظارت کنند تا تخلفی در آن صورت نگیرد.

سیدعلی همچنین افزود در حال حاضر منتظر نتیجه شکایات انتخابات پارلمان عراق هستیم تا بعدا موضع خود را درباره مشارکت در حکومت عراق اتخاذ کنیم. در این ملاقات سران جنبش گوران از مقامات اروپایی درخواست کردند حاکمیت اقلیم کردستان مجازات سیاسی شهروندان را متوقف کند.

شایان ذکر است احزاب جماعت اسلامی، اتحاد اسلامی کردستان به همراه همپیمانی برای دمکراسی و عدالت، جنبش تغییر و نسل نو در اقلیم کردستان نسبت به نتایج اولیه انتخابات مجلس عراق در اقلیم اعتراض کرده و با اشاره به احتمال هک شدن سیستم الکترونیکی اخذ رای، خواستار شمارش دستی آرا شدند.

کمیساریای عالی مستقل انتخابات عراق نیز سرانجام طی بیانیه‌ای رأی به بازشماری دستی آراء انتخابات پارلمانی اخیر (۲۲ اردیبهشت) این کشور داد. و تنها آراء صندوق‌هایی بازشماری شد که در مورد آنها شکایت شده بود. استان‌های کرکوک، سلیمانیه، اربیل، دهوک، نینوا، صلاح‌الدین و الانبار، مناطقی بودند که برخی گروه‌های سیاسی معتقد بودند در آنجاها تقلب صورت گرفته است.

این در حالی است یک منبع آگاه از بازشماری دستی بیش از ۱۰۰ صندوق اخذ رای انتخابات پارلمانی اخیر عراق در مرکز اقلیم کردستان و مطابقت کامل نتایج به دست آمده با نتایج شمارش الکترونیکی خبر داده است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی