سایز متن   /

وزیر کشور ترکیه حزب دموکراتیک خلق های ترکیه (ه.د.پ) را به همدستی با گروه جدایی طلب پ.ک.ک متهم کرد و گفت: این دو تشکیلات از یکدیگر جدا نیستند و تفاوتی با هم ندارند.

به گزارش کورد پاریز سلیمان سویلو در مصاحبه با خبرنگار سی.ان.ان تورک اظهار کرد: حزبی به نام دموکراتیک خلق ها به معنای واقعی وجود ندارد بلکه آنها همان پ.ک.ک هستند که با حمایت های داخلی به مجلس ترکیه راه یافته اند و دستور سران پ.ک.ک را اجرا خواهند کرد.
وی کسب حدنصاب ۱۰ درصدی ورود به مجلس توسط حزب دموکراتیک خلق ها را ناشی از حمایت های بی دریغ حزب جمهوری خواه خلق (CHP) دانست.
وی با تاکید بر ادامه مبارزه ترکیه با تروریست ها بیان کرد: در روند مبارزه ترکیه با تروریسم، حمایت داخلی مهمترین موضوع است و بر این اساس نباید هیچ گونه کمکی از سوی عوامل داخلی به تروریست ها بشود.
بر اساس نتایج اعلام شده در انتخابات هفته گذشته ترکیه، حزب دموکراتیک خلق های ترکیه به رهبری مشترک سزایی تملی و پروین بولدان که به صورت غیرائتلافی و مستقل در انتخابات شرکت کرده بود، با کسب ۱۱٫۷ درصد مجموع آرا، ۶۷ کرسی مجلس ۶۰۰ نفره ترکیه را تصاحب کرد.
این حزب در دوره گذشته انتخابات مجلس ملی ترکیه ۵۹ نماینده راهی مجلس این کشور کرد و پس از حزب حاکم عدالت و توسعه و جمهوری خواه خلق، سومین حزب بزرگ حاضر در پارلمان ترکیه به شمار می رود.
در دوره کنونی مجلس ترکیه که چند روز دیگر فعالیت آن به پایان می رسد، ۱۱ نفر از نمایندگان حزب دموکراتیک خلق های ترکیه از جمله رهبران این حزب به اتهام همکاری با گروه پ.ک.ک و تحریک مردم به شورش دستگیر و زندانی شدند.
این ۱۱ نماینده از مجلس ترکیه نیز اخراج شدند و حق نمایندگی آنها هم سلب شد.

 

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی