سایز متن   /

شبکه تلویزیونی کردستان ۲۴ در گزارشی اعلام کرد مقایسه آرای حزب دمکراتیک خلق ها (ه.د.پ) در انتخابات اخیر پارلمانی با انتخابات قبلی بیانگر کاهش میزان آرای این حزب است.

به گزارش کردستان ۲۴،  پس از برگزاری انتخابات ترکیه معلوم شد حزب دموکراتیک خلق ها (ه.د.پ.) که به همسویی با سیاست های پ.ک.ک مشهور است با کاهش شدید آرا در بین کردها مواجه شد. ه.د.پ. در شرناخ ۱۳ درصد آرا خود را از دست داد و در جولمرگ نیز با کاهش آرا مواجه شد. این دو شهر از جمله قربانیان جنگ خندق ها (پروژه خودگردانی دمکراتیک) بودند.

این حزب در شهر ماردین ۸ درصد در شهر ایدیر ۷ درصد از آرا خود را از دست داد. در شهرهای بتلیس، موشریال سیرت نیز ۶ درصد آرای خود را از دست داد.

ه.د.پ در شهر  وان ۵ درصد و در آگری و باتمان ۴ درصد با کاهش آرا مواجه شد. همچنین این حزب در درسیم، چولیک و قارص ۳ درصد در خارپت و ارض روم یک درصد آرا را از دست داد.

نکته جالب این است در شهرهایی که گروه پ.ک.ک. پروژه ناموفق خودگردانی دمکراتیک را در آنها عملیاتی کرد آرای ه.د.پ. شدیدا کاهش یافت. در جنگ خندق از پاییز سال ۲۰۱۵ تا تابستان ۲۰۱۶ چهار هزار عضو پ ک ک و ۴۰۰ نظامی ترکیه کشته شدند. خانه چند هزار شهروند کرد ویران شد و بیش از ۵۰۰ هزار نفر نیز آواره شدند و ده ها بیمارستان ، مدرسه و مسجد ویران شد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی