- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

ادامه دستگیری فعالان سیاسی کرد سوریه از سوی پ.ک.ک

شورای میهنی کردهای سوریه موسوم به (ENKS) اعلام کرد:  شبه نظامیان گروه پ.ک.ک ده ها نفر از فعالان سیاسی عضو ENKS را دستگیر کرده و از محل بازداشت آنها اطلاعی در دست نیست.

به گزارش کورد پاریز به نقل از کردستان ۲۴ در بیانیه شورای میهنی کردهای سوریه آمده است: اکثر بازداشت شدگان از فعالان سیاسی منتقد و مخالف پ.ک.ک هستند.

روز چهارشنبه گذشته و شب دیرهنگام شبه نظامیان پ.ک.ک ” محمد دهام”  عضو حزب دموکرات کردستان سوریه (از تشکل های سیاسی عضو ENKS) را دستگیر کرده و به جایی نامعلوم برده است.

شورای میهنی کردهای سوریه موسوم به ENKS اقدام پ ک ک  در ربودن فعالان سیاسی را ااقدامی تروریستی با هدف حذف فیزیکی متنقدان و مخالفان خواند.

این شورا از همه کردها خواست علیه پ ک ک و گروه های وابسته به آن اقدام کنند تا زندانیان و مخالفان سیاسی را آزاد کند.

همچنین نیروهای امنیتی موسوم به “آسایش”  وابسته به پ ک ک یک سیاستمدار دیگر کرد به نام معصوم محمد و پسر ۱۷ ساله او را دستگیر و به مکان نامعلومی منتقل کرد.

شورای میهنی کردهای سوریه مهمترین رقیب پ.ک.ک در مناطق کردنشین سوریه محسوب می شود و دارای یک شاخه نظامی با عنوان “لشکر روژ”  است که اکنون در کردستان عراق دوره های آموزشی خود را طی کرده و آماده حضور در مناطق کردنشین سوریه هستند اما گروه پ.ک.ک اجازه ورد این نیروها به مناطق کردنشین سوریه نمی دهد . شورای میهنی کردهای سوریه از حمایت مالی و تسلیحاتی مسعود بارزانی برخوردار است و با اداره محلی مناطق کردنشین سوریه در دست پ.ک.ک به شدت مخالف است.