- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

گوران: با هیچ کدام از احزاب حاکم ملاقات نخواهیم کرد

کوردپاریز: جمال حاجی محمود دبیر کمیته ملی جنبش گوران در سخنانی اعلام کرد تا زمانی که نتایج انتخابات پارلمان عراق نهایی نشود حاضر نیستیم با هیات های حزب دمکرات کردستان عراق و اتحادیه میهنی کردستان ملاقات کنیم.

محمود در ادامه افزود: به دلیل تخلفات صورت گرفته در انتخابات ، نمی خواهیم با هیات حاکمیت اقلیم کردستان به بغداد برویم، لازمست آرا حقیقی ما مشخص و اعلام گردد.

دبیر کمیته‌ی ملی جنبش گوران گفت: در حال حاضر منتظر تصمیم نهایی دادگاه فدرال عراق هستیم، اکثریت اعضای جنبش گوران مخالف مشارکت حزب در روند سیاسی عراق هستند.

این مقام مسئول گوران (جنبش تغییر) در پایان گفت: این احتمال وجود دارد میان احزاب معترض به نتیجه انتخابات ائتلافی مشترک برای فعالیت در عراق و اقلیم کردستان تاسیس شود و بدون شک برای مبارزه با فساد در انتخابات پارلمان اقلیم کردستان شرکت می کنیم. در گذشته ما با تخلفات انتخاباتی مواجه شدیم اما تخلفات انتخابات ماه گذشته بسیار گسترده بود، ما همچنان بر صیانت از آرا به غارت رفته خود تاکید داریم. ما بر حل مشکلات اربیل- بغداد و اتحاد کردها چه در اقلیم و چه در بغداد تاکید داریم، تاکنون با درخواست های اتحادیه میهنی کردستان برای نشست و مذاکره موافقت نکرده ایم.