سایز متن   /

در پی ورود ارتش ترکیه به عمق خاک اقلیم کردستان عراق  و نزدیک شدن به مقر سران پ ک ک، این گروه طی بیانیه ای حزب دموکرات کردستان (پارتی) به رهبری مسعود بارزانی را مسئول پیشروی های ارتش ترکیه اعلام کرد و خواهان حمایت جهت فشار بر بارزانی شد.

به گزارش کورد پاریز به نقل از اسپوتنیک، “سرحد وارتو” سخنگوی پ.ک.ک اعلام کرد هدف ترکیه از بین بردن دستاوردهای اقلیم کردستان است.

وی افزود: استقرار نیروهای ارتش ترکیه در اقلیم کردستان با هماهنگی و کمک حزب دموکرات کردستان به رهبری بارزانی صورت گرفته است و نیروهای بین المللی نیز در آن همدست هستند و می خواهند دستاوردهای اقلیم کردستان را از بین ببرند و در این زمینه پارتی موضع شفافی ندارد و نباید سکوت کند چون سکوت یعنی رضایت به حملات ترکیه و خدمت به ارتش این کشور.

هفته گذشته نیروهای زمینی ارتش ترکیه وارد چندین روستای کردنشین در استان اربیل اقلیم کردستان عراق شده و از مردم محلی خواستند در شناسایی نیروهای پ.ک.ک به آنها کمک کنند.

نیروهای ارتش ترکیه در این دیدارها با اشاره به اینکه آنها برنامه ای برای آزار و اذیت مردم کردستان عراق ندارند از روسای روستاها خواستند در شناسایی نیروهای پ.ک.ک در منطقه به آنها کمک کنند.
ارتش ترکیه بیش از ۳ ماه است که شمار زیادی از نیروهای خود را وارد عمق ۱۶ کیلومتری خاک عراق در منطقه کردستان عراق کرده و تاکنون بیش از ۳۰ پایگاه نظامی در این مناطق احداث کرده است.

 

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی