سایز متن   /

در منطقه سوران از توابع رواندز در اقلیم کردستان عراق اعضای مسلح پ ک ک سه جوان کرد را ربوده و به مکان نامعلومی منتقل کردند.

به گزارش کورد پاریز به نقل از رووداو تی وی،  “مصلح زرار”  مسئول اداره این ناحیه می گوید :- اعضای پ ک ک با ایجاد ایست بازرسی در مسیر قندیل سه کرد عراقی به نام های عمر عبدالله، هلگورد محمدامین و دانا خدر را ربودند و تلاش ها برای آزادی آنان تا کنون نتیجه ای نداشته است.

در همین حال “علی اوسو” از خویشاوندان این افراد می گوید: سه جوان توسط پ ک ک در ایست بازرسی و به صورت غیرقانونی دستگیر شده اند و مئسولان این گروه از دادن اطلاعات در مورد محل نگهداری آنها خودداری می کنند.

فعالیت های مسلحانه پ.ک.ک در نواحی مرزی اقلیم کردستان عراق مشکلات زیادی را برای روستائیان این مناطق ایجاد کرده است.

ماه گذشته پنج روستای منطقه سیدکان از توابع استان اربیل در اقلیم کردستان عراق، به دلیل درگیری های میان ارتش ترکیه و پ.ک.ک و تداوم بمباران شدید این منطقه از سوی جنگنده های ترکیه، خالی از سکنه شد.

ارتش ترکیه دارای بیش از ۲۱۰ پایگاه در اقلیم کردستان است و در میانه جنگ داعش اقدام به گسترش و استحکام مواضع نظامی خود در خاک عراق و اقلیم کرده و در دو ماه گذشته به بهانه عملیات علیه پ.ک.ک، وارد عمق ۶۰ کیلومتری خاک اقلیم شده و منطقه وسیعی را شامل بیش از سی روستا و شماری کوه‌های استراتژیک را به کنترل خود درآورده و هم‌زمان با تداوم بمباران مناطق مسکونی اقلیم توسط ارتش ترکیه درگیری های میان پ.ک.ک و نظامیان ترک نیز روزانه در جریان است و پیشتر نیز منابع محلی از تخلیه بیش از ۱۰۰ روستای منطقه خبر داده بودند.

چندی قبل کرمانج عزت” فرماندار شهر سوران در اقلیم کردستان به سایت خبری – تحلیلی “وشه” گفت: از سال ۱۹۹۱ تا کنون به دلیل حضور پ.ک.ک در مناطق روستایی و بمباران روستاها از سوی جنگنده های ترکیه بیش از ۳۰۰ نفر از روستائیان جان خود را از دست داده اند.

“غفور احمد ملا سوار” فرماندار شهرمک میرگه سور نیز گفت: ۶۵ روستای ما به دلیل حضور اعضای پ.ک.ک تخلیه شده اند.

 

 

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی