سایز متن   /

پایگاه خبری شبکه تلویزیونی کردستان ۲۴ نوشت:  روابط  پ.ک.ک و حزب دموکراتیک خلقها (ه.د.پ) و دیدگاه های آنها در مورد سیاست های قانونی همیشه مورد بحث و اختلاف بوده است.

بر پایه این گزارش در آخرین بیانیه هر دو طرف به وضوح مشاهده می شود. پ.ک.ک  و ه.د.پ  بر سر موضوع انتخابات ۲۴ ژوئن در عرض ۳ روز، ۴ بیانیه علیه همدیگر منتشر کرده اند.

اولین بار دمیرتاش صحبت کرد و پیام او در یک تلویزیون خصوصی در ترکیه خوانده شد. دمیرتاش می گفت، پ.ک.ک باید سلاح های خود را علیه ترکیه زمین بگذارد و مسأله کردها را به شیوه مسالمت آمیز حل کند. وی همچنین گفت هیچ ارتباط سازمانی بین آنها و پ.ک.ک وجود ندارد.

پس از بیانیه دمیرتاش، بیانیه دوم توسط «مراد کارا ایلان» عضو شورای رهبری پ.ک.ک منتشر شد و کارا ایلان در روز ۱ ژوئن به یکی از آژانس های خبری نزدیک به پ.ک.ک خطاب به مسئولان حزب دمکراتیک خلق ها گفته بود که از طریق انتخابات به جایی نمی رسید.

یک روز بعد یکی دیگر از سران پ.ک.ک به نام «دوران کالکان» صحبت کرد و گفت: نباید خودمان را فریب دهیم. ممکن نیست فاشیسم AKP  و MHP با انتخابات به پایان برسد. اردوغان در انتخابات سال ۲۰۱۵ پیروز نشده بود و باز هم دست از قدرت نکشید. جنگ و درگیری به پا کرد و دوباره قدرت را به دست گرفت.

پس از بیانیه های سران پ.ک.ک، صلاح الدین دمیرتاش یک بار دیگر صحبت کرد و اعلام کرد که آنها نماینده پ.ک.ک نیستند. ولی نماینده رأی دهندگان و مردم خود هستند و با مشی مسلحانه پ.ک.ک مخالف هستند.

این ۴ بیانیه آشکار می کند که بین رهبران پ.ک.ک و صلاح الدین دمیرتاش اختلاف قابل توجهی وجود دارد. ه.د.پ  اهمیت زیادی به سیاست دموکراسی و انتخابات می دهد و به خاطر آن تلاش می کند ولی پ.ک.ک  به آن اعتقادی ندارد. این در حالی است که ۱۰ هزار نفر از اعضا و سران ه.د.پ  به اتهام ارتباط با پ.ک.ک  در زندان به سر می برند که یکی از این زندانی ها صلاح الدین دمیرتاش می باشد.

 

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی