سایز متن   /

به دنبال درگیری میان شبه نظامیان پ.ک.ک و اعراب در شهر رقه، نیروهای ائتلاف بین المللی وارد عمل شدند تا به این مسئله پایان دهند.

به گزارش کورد پاریز، به نقل از دیده بان حقوق بشر سوریه (SOHR)، برخی مناطق شهر رقه در شمال این کشور طی دو روز گذشته شاهد تنش میان شبه نظامیان پ.ک.ک وابسته به ائتلاف نیروهای سوریه دمکراتیک و عناصر عرب گروه موسوم به تیپ انقلابیون رقه بوده که بخشی از ائتلاف به شمار می آید.

در حالی که دو طرف نیروهای خود را در مناطق درگیری مستقر کرده و صدای تیراندازی پراکنده نیز شنیده شده، اهالی محله الرمیله در رقه دست به تظاهرات زدند تا از تلاش شبه نظامیان پ.ک.ک برای دستگیری یکی از فرماندهان تیپ انقلابیون جلوگیری کنند.

در همین حال، نیروهای ائتلاف بین المللی ضد داعش به رهبری آمریکا نیز دست به کار شدند تا به درگیری میان نیروهای پ.ک.ک و شبه نظامیان عرب در شهر رقه پایان دهند.

به دنبال این حادثه نیز برخی افراد ناشناس که خود را گروه ابوالحسن نامیدند، در شهرک الشحیل در حومه شرقی استان دیرالزور در شرق سوریه که تحت کنترل نیروهای سوریه دمکراتیک است، شعارهایی علیه پ.ک.ک و در تمجید از شبه نظامیان ارتش آزاد سوریه را روی دیوار نوشتند.

این در حالی است که اقدام پ.ک.ک برای آزادی شش نیروی امنیتی کُرد (آسایش) که به ترور عمر علوش، رئیس مشترک کمیته روابط عمومی شورای مدنی رقه متهم هستند و همچنین آزادی شماری از عناصر پیشین گروه تروریستی داعش، ناراحتی و خشم شدید ساکنان حومه شمالی این شهر را در پی داشته است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی