سایز متن   /

وزیر امور مهاجرت و پناهندگان عراق از اعزام سه هیئت از بغداد به اقلیم کردستان عراق برای  بررسی شکایت های مربوط به نتایج اولیه انتخابات مجلس عراق خبر داد.

به گزارش کورد پاریز، به نقل از ان. آر. تی، درباز محمد با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در فیس‌بوک اعلام کرد که پس از اعلام اعتراضات و شبهات جریان های سیاسی مختلف در اقلیم کردستان به نتایج اولیه انتخابات دوره چهارم مجلس عراق در اقلیم کردستان و به ویژه سلیمانیه، امروز یک‌شنبه ۲۳ اردیبهشت/۱۳ می، سه هیئت از بغداد برای بررسی این شکایات به اقلیم اعزام می شوند.

طبق خبر اعزام  این هیئت ها به منظور بررسی رأی های انتخابات و نیز تحقیق در مورد شکایت های احزاب مختلف نبست به نتایج اولیه انتخابات انجام می شود.

انتخابات چهارمین دوره مجلس عراق دیروز شنبه ۲۲ اردیبهشت/۱۲ می، در سراسر این کشور برگزار شده و در ساعت ۱۹ به وقت محلی به پایان  رسید.پس از اعلام نتایج اولیه و غیر رسمی این انتخابات، تمامی احزاب اقلیم کردستان، از جمله احزاب اسلام گرا، جنبش تغییر، نسل نو و هم‌پیمانی برای دمکراسی و عدالت؛  اتحادیه میهنی را به تقلب در انتخابات و دست‌کاری آرا در سلیمانیه  و حلبچه، متهم کرده و بیشتر این احزاب خواهان شمارش دستی آرا شده اند.

در مقابل نیز سعدی احمد پیره سخنگوی رسمی اتحادیه میهنی کردستان در گفتگو با SNN اعلام کرد که اتحادیه میهنی علیه تمام رسانه ها و جریان هایی که این حزب را به تقلب در انتخابات مجلس عراق در سلیمانیه متهم کردە اند، از جمله رسانه ها و جریان های وابسته به حزب دمکرات، رسماً اعلام شکایت می کند.

 

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی