سایز متن   /

مسئول روابط خارجی شورای میهنی کردهای سوریه (ENKS) می گوید قبل از عملیات عفرین آن دسته از کردهای مخالف پ ک ک که  در زندان های این گروه در بند بودند به مناطق تحت کنترل دولت مرکزی منتقل شده اند.

به گزارش کورد پاریز به نقل از خبرگزاری آناتولی، “ابراهیم برو” مسئول روابط خارجی شورای میهنی کردهای سوریه (ENKS)  گفت:  ده ها توافق پنهانی بین دولت مرکزی سوریه و گروه های وابسته به پ ک ک وجود دارند که سیاسی و نظامی هستند.

وی افزود: حضور پ.ک.ک و شاخه های اقماری آن همچون پ.ی.د.  تهدید اصلی برای مناطق کردنشین سوریه است.

همچنین “بشار امین” سیاستمدار کرد سوری نیز می گوید پ.ک.ک مخالفان سیاسی خود را به دولت مرکزی سوریه تحویل داده است.

شورای میهنی کردهای سوریه،  پ.ک.ک را مسئول سقوط عفرین می داند و تنها دلیل حمله ترکیه را حضور اعضای مسلح این گروه در بین مردم می داند و اعلام کرده اگر اعضای پ ک ک از عفرین خارج می شدند ترکیه بهانه ای برای حمله نداشت. مردم نیز می گویند پ ک ک باید به موقع شهر را ترک می کرد و در اختیار دولت مرکزی سوریه قرار می داد اما با رفتار خودسرانه سبب به وجود آمدن مصیبت برای مردم شد.

اکثر سیاستمداران بازداشت شده که در زندان های مخفی پ.ک.ک در شمال سوریه محبوس هستند از اعضا و کادرهای شورای میهنی کرد در سوریه موسوم به ENKS هستند که اصلی ترین رقیب پ.ک.ک در مناطق کردنشین سوریه است. شورای میهنی کرد در سوریه از حمایت مالی و تسلیحاتی مسعود بارزانی برخوردار است و دارای یک بازوی نظامی ۱۵ هزار نفری با نام ” لشکر روژ” که گروه پ.ک.ک اجازه ورود نیروهای لشکر روژ به مناطق کردنشین سوریه را نمی دهد.

 

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی