سایز متن   /

بنیاد تحقیقات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی SETA در مقاله ای به قلم “برهان الدین دوران” نوشت: طی دوره جنگ با داعش، شاخه پ.ک.ک در سوریه (پ.ی.د.)  توانست با حمایت طرف های مختلف در قضیه، کنترل برخی مناطق را به دست بگیرد. به عنوان مثال گروه پ.ک.ک با حمایت هوایی روسیه کنترل عفرین را به دست گرفت. این گروه به ابزار دست آمریکا نیز تبدیل شد تا علیه داعش بجنگد. هدف نهایی آنها شرکت در مذاکرات آستانه و ژنو بود اما موفق نشدند. گروه پ.ک.ک بازوی این گروه در سوریه قصد داشتند از این طریق به خودمختاری و سپس به استقلال برسند. اما عملیات ترکیه در عفرین این گروه را ناکام گذاشت.

به گزارش کورد پاریز در مقاله بنیاد تحقیقات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی SETA اآمده است:  پ.ی.د تاکنون فقط با حمایت آمریکا توانسته است روی پای خود بایستید اما مواضع دولت آمریکا نشان می دهد در سوریه ماندگار نیست و این بدان معنی است که پ.ی.د. نمی تواند به حیات خود ادامه دهد. آمریکا روابط خود با ترکیه را فدای حمایت از پ.ی.د. نمی کند.

شاخه نظامی پ.ک.ک در سوریه موسوم به ی.پ.گ. نیز به ویژ ه پس از حملات ترکیه در سراشیبی قرار گرفته است. تحولات جدید نشان می دهد هیچ طرفی در سوریه حاضر نیست بدون تایید ترکیه امتیازی به ی.پ.گ. بدهد. حتی دولت مرکزی دمشق به درخواست ی.پ.گ. برای ورود به عفرین پاسخ مثبت نداد. مجموع شرایط نشان می دهد گروه پ.ک.ک و شاخه های اقماری آن همچون: پ.ی.د./ی.پ.گ. در آینده سوریه جایگاهی ندارند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی