سایز متن   /

حمایت مداوم آمریکا از شاخه نظامی پ.ک.ک در سوریه موسوم به ی.پ.گ. سبب انتقادهای علنی سیاسی و اخلاقی شده است.

به گزارش کورد پاریز ، بنیاد تحقیقات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی SETA  در مطلبی نوشت: موضوع حمایت تسلیحاتی آمریکا از پ.ک.ک به موضوع اول تحقیقات محافل سیاست خارجی و آکادمیک تبدیل شده است. ادامه این سیاست می تواند به درگیری احتمالی بین ترکیه و آمریکا نیز منجر شود و این اقدام آمریکا در خلاف جهت حفظ تمامیت ارضی سوریه می باشد.

بنیاد تحقیقات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی SETA  می نویسد: بسیاری از کارشناسان معتقدند سیاست های ترامپ در خاورمیانه بیشتر تابع رفتارهای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل است. ادامه این سیاست می تواند برای منافع آمریکا در منطقه بسیار مخرب باشد.

در بخش دیگری از این مطلب آمده است: نباید فراموش کنیم دستگاههای اطلاعاتی آمریکا تایید می کنند پ.ی.د. همان پ ک ک است و آمریکا در حالی به پ.ی.د. کمک تسلیحاتی می کند که پ ک ک در لیست تروریستی آن قرار دارد. این می تواند به مرحله ای برسد افرادی که در این حمایت دخیل هستند مورد تعقیب قانونی قرار گیرند.. آمریکا نباید فراموش کند پ.ی.د. یک مجموعه سیاسی قوی نیست و نمی تواند با عوامل محلی ارتباط برقرار نماید. این گروه اعراب، ترکمن ها و کردهای میانه رو را طرد کرده است. صدها شهروند کرد از دست این گروه فرار کرده و به ترکیه یا اقلیم کردستان عراق پناه برده اند.

 

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی