سایز متن   /

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه درباره عملیات برون مرزی ارتش ترکیه در عارق و سوریه گفت در آینده نزدیک قندیل را بر سر آنان خراب خواهیم کرد، امنیت مرزهای ترکیه باید در کوبانی و گری سپی تامین شود.

به گزارش کورد پاریز به نقل از خبرگزاری هابر۷، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه که در نشست هفتگی حزب عدالت و توسعه در پارلمان ترکیه سخنرانی می کرد بدون اظهار نظر در خصوص پیام انتخابات زودهنگام دولت باغچلی هبر حزب حرکت ملی، با انتقاد از احزاب اپوزیسیون ترکیه عنوان کرد: حزب اصلی اپوزیسیون ترکیه به جای منتقد بودن، به دشمن قسم خورده تبدیل شده است. نمایندگان این حزب با رئیس سابق حزب طرفدار گروه های تروریستی بیش از نماینده زندانی خود دیدار کرده اند. این چه علاقه ای است؟ به همین خاطر ما به حزب اصلی اپوزیسیون ترکیه حزب اصلی خیانت می گوییم. با حساسیت هایی که حزب جمهوری خواه خلق ترکیه به رئیس سابق حزب حامی تروریست ها نشان می دهد، تنها جایی که می توانند بروند قندیل است. در روزهای نزدیک برای آوار کردن قندیل بر سر آنان به آنجا خواهیم رفت. در جودی و تندورک چه کاری کردیم همان کار را تکرار خواهیم کرد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به بحران سوریه تصریح کرد: اگر ما سرزمین های سوریه را به مکانی امن تبدیل نکنیم، ۳٫۵ میلیون پناهنده سوری به کشور خود باز نخواهند گشت. برای تامین امنیت خود و امنیت برادران سوری ما مجبور هستیم آنجا را امن کنیم. در گفتگو با صدراعظم آلمان به این مسئله تاکید کرده ام. مرزهایمان در عین العرب (کوبانی) و تل ابیض (گری سپی) را باید امن کنیم. این مسئله بقا است. ۵ هزار کامیون پر از سلاح در شمال سوریه چه کار می کند؟ تلاش ها برای آوردن ۶۰ هزار نیروی YPG به مرزها در جریان است. هر کاری بکنید ملت ترک برای تامین امنیت خود مصمم است.

 

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی