سایز متن   /

یکی از رهبران حزب الدعوه اسلامی از تلاش آمریکا و عربستان و استفاده از زور برای احیای سیاسی مسعود بارزانی رئیس سابق اقلیم کردستان عراق و بازگرداندن او به صحنه سیاسی خبر داد.

به گزارش کورد پاریز به نقل از خبرگزاری ‘المعلومه’ عراق، ‘جاسم البیاتی’ گفت: برخی کشورها از جمله آمریکا و عربستان برای بازگشت تحمیلی مسعود بارزانی به صحنه سیاسی پس از شکستش در همه پرسی (جدایی طلبانه سوم مهرماه در کردستان عراق) تلاش می کنند.
به گفته وی، کردهای عراق و بارزانی تاثیر فراوانی بر مذاکرات مربوط به تشکیل دولت آینده و انتخاب نخست وزیر خواهند داشت.
البیاتی افزود: کردها به سبک مذاکره و معامله باز خواهند گشت و با نخست وزیری هر کس که بیشتر به آنها بودجه بدهد موافقت خواهند کرد.
وی هشدار داد که اقلیم کردستان عراق می خواهد دولتی در داخل دولت دیگر (عراق) باشد.
گفتنی است ‘انور عشقی’ عضو کمیته مشورتی شورای وزیران سعودی و سرتیپ بازنشسته اطلاعات این کشور اخیرا خواستار آن شده بود تا کردهای عراق برای اعلام ‘کردستان بزرگ’ متحد شوند.
همه پرسی جدایی طلبانه در کردستان عراق برغم مخالفت‌های مستمر دولت عراق و کشورهای همسایه و جهان روز سوم مهرماه ۱۳۹۶ برگزار شد اما عدم استقبال جهانی و نیز واکنش های نهادهای قانونی عراق این همه پرسی را به شکست رساند و مسعود بارزانی نیز مجبور به استعفا از سمت ریاست اقلیم و خروج ظاهری از صحنه سیاسی عراق و کردستان عراق شد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی