سایز متن   /

اقلیم کردستان عراق این روزها صحنه تظاهرات و اعتراضات مردمی در اعتراض به وضعیت معیشتی و فساد گسترده در دستگاه دولتی می باشد.

به گزارش کورد پاریز، هزاران نفر از مردم شهرهای مختلف اقلیم کردستان عراق که بیشتر آنها  کارمند دولت، معلم و دانشجو بودند در اعتراض به وضعیت معیشت خود به خیابانها آمدند. اکنون این اعتراضات به سمت و سوی فشار بر حکومت تغییر یافته و این فشارها با تظاهرات و اعتصاب گسترده معلمان و کارمندان در بخش وسیعی از اقلیم کردستان در حال شکل گرفتن است و با شرایط کنونی در آینده این فشارها افزایش خواهد یافت.

بحران اقتصادی و شرایط اسفبار وضع معیشتی مردم در اقلیم کردستان عراق از زمان برگزاری همه‌پرسی استقلال، شدت گرفته و پس از همه‌پرسی، فشارهای اقتصادی بیشتر شده است.

در پی بحران اقتصادی، حکومت اقلیم کردستان عراق بسیاری از پروژه های خدماتی را متوقف کرده و از پرداخت حقوق کارمندان خود ناتوان و این مسئله باعث نگرانی و خشم هر چه بیشتر مردم شده است و روز به روز شهروندان اقلیم به این واقعیت می رسند که حکومت هیچ برنامه ای برای حل بحران اقتصادی ندارد.

اقلیم کردستان در پی شکست همه پرسی استقلال،  کنترلش بر میدان‌های نفتی کرکوک را از دست داد و این مسئله در تشدید بحران اقتصادی اقلیم نقش اساسی داشت.

بسیاری از کارشناسان آینده خوشایندی را برای اقلیم کردستان عراق متصور نیستند.

یروان سعید، کارشناس مسائل کردها در صفحه شخصی خود هشدار داده است که ناتوانی رهبران اقلیم کردستان در اداره حکومت، وجود فساد گسترده، عدم تمایل به مبارزه واقعی با فساد، اصلاحات نیمه کاره ، حذف شدن تدریجی طبقه متوسط جامعه، وضعیت نامعلوم اقتصادی و سیاسی اقلیم کردستان و ناامیدی جوانان، اقلیم کردستان عراق را به سمت یک آشوب طولانی مدت سوق می دهد.

 

 

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی