سایز متن   /

همزمان با افزایش تنش بین پ.ک.ک و پارتی بر سر سقوط عفرین، مسعود بارزانی دبیر کل حزب دمکرات کردستان عراق (پارتی) در سیاحتگاه صلاح الدین در اقلیم کردستان عراق با هیات عالی رتبه حزب دمکراتیک خلق ها( ه د پ) به ریاست پروین بولدان رئیس مشترک این حزب ملاقات و گفتگو کرد.

به گزارش کورد پاریز به نقل از خبرگزاری باسنیوز در این نشست چند نماینده از حزب ه.د.پ در پارلمان ترکیه( عثمان باید میر، فلکناز اوجا، امام تاشجیر، زینب بوغا) و نمایندگان این حزب در اقلیم کردستان (موزین گونش و عابید ئیکه )حضور داشتند. در این نشست هیات حزب دمکراتیک خلق ها با بررسی مشکلات کردها در عراق و اقلیم کردستان،  آخرین تحولات ترکیه و حمله این کشور به عفرین را بررسی کردند.

در ادامه این نشست کنگره اخیر حزب دمکراتیک خلق ها، وضعیت سیاسی کردستان ترکیه و مشکلات کردهای این کشور بررسی شد. در این نشست مسعود بارزانی گفت:  باید از طریق راهکارهای مسالمت آمیز به دنبال تحقق اهداف باشیم زیرا با شیوه های نظامی و تحمیل اراده نتیجه ای حاصل نمی شود.

هر چند جزئیات بیشتری از این نشست در رسانه ها مطرح نشده است اما با توجه به اینکه حزب ه.د.پ به نزدیکی به پ.ک.ک اشتهار دارد برخی از ناظران سیاسی هدف از سفر هیات ه.د.پ به اقلیم کردستان را میانجیگری و کاهش تنش بین پ.ک.ک و پارتی اعلام کرده اند.

هیات حزب دمکراتیک خلق ها همچنین به طور جداگانه با نچیروان بارزانی نخست وزیر حکومت محلی اقلیم کردستان عراق نیز دیدار و گفتگو کرد.

 

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی