سایز متن   /

یک گزارش وزارت کشور ترکیه نشان می دهد اکثریت اعضای جذب شده گروه پ.ک.ک از سوریه هستند یعنی جایی که یگان های مدافع خلق (ی.پ.گ.) برای به دست آوردن نفوذ تلاش می کند و متوسط سن این اعضا ۱۲ سال است.

گزارش کورد پاریز به نقل از “اورینت نیوز” حاکیست:  بررسی وزارت کشور ترکیه نشان می دهد ۷۰ درصد اعضای گروه پ.ک.ک از سوریه هستند و این سازمان از طریق شاخه های خود در سوریه فعال شده است. گزارش وزارت کشور ترکیه می گوید گروه پ.ک.ک و بازوی نظامی این گروه در سوریه موسوم به ی.پ.گ. سابقه بهره برداری از کودکان و اعزام اجباری آنها به جنگ را دارند.

در اوایل سال ۲۰۱۷، ی.پ.گ. خدمت سربازی را برای دختران و پسران بالای ۱۶ سال در شهر منبج در ساحل غربی رود فرات اجباری کرد. ایزدی ها نیز که یک گروه اقلیتی منطقه ای هستند از دست گروه پ.ک.ک و پ.ی.د. ستم زیادی دیده اند. این گروه تروریستی کودکان ایزدی را به زور به جبهه جنگ می فرستد که این اقدام با فریب یا ربودن در عراق و سوریه صورت می گیرد. “محما خلیل” فرماندار شنگال از حزب دموکرات کردستان نیز این را تایید کرده است.

در سپتامبر ۲۰۱۶ یک ویدئوی مربوط به دختر بچه ای در ی.پ.گ. در فضای مجازی غوغا کرد و به عنوان سندی دال بر وجود کودکان سرباز در ی.پ.گ. معرفی شد. کنوانسیون سازمان ملل در مورد حقوق کودکان درباره استفاده از کودکان در درگیری های مسلحانه می گوید: “گروههای مسلحی که جدای از نیروهای مسلح دولت ها هستند تحت هیچ شرایطی نباید از افراد زیر ۱۸ سال در هیچ گونه خصومت ها استفاده کنند.”

بر اساس گزارش وزارت کشور ترکیه نصف کودکان عضو در گروه پ.ک.ک در عرض دو سال پس از عضویت کشته می شوند. دیده بان حقوق کرد یک گروه حقوق بشری مستقل در مورد استفاده اجباری از کودکان در پ.ی.د. گزارشی را منتشر کرد. این گزارش با عنوان “عضویت اجباری و اعزام کودکان سرباز توسط حزب اتحاد دموکراتیک” می نویسد ی.پ.گ. علاوه بر سربازی اجباری برای بزرگسالان از کودکان با سن متوسط ۱۲ سال نیز به زور برای جنگ استفاده می کند.

 

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی