سایز متن   /

دولت آمریکا از یک سو کمک های تسلیحاتی در اختیار شاخه نظامی پ.ک.ک در سوریه قرار می دهد اما از سوی دیگر خواستار خروج شبه نظامیان پ.ک.ک از شهر شنگال (سنجار) در استان موصل عراق است.

به گزارش کورد پاریز به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، “جیم ماتیس” وزیر دفاع آمریکا می گوید حضور پ.ک.ک در شنگال برای امنیت این منطقه تهدید است و برای همین نیز آمریکا می خواهد شاهد خروج همه نیروهای پ.ک.کاز شنگال باشد.

ماتیس افزود: “در شمال عراق در آن سوی مرز سوریه پ.ک.ک در شنگال مستقر شده و این برای ترکیه تهدید است و همه می دانیم که این گروه در لیست تروریستی آمریکا قرار دارد و تاکنون افراد بی گناه زیادی را کشته است. بنابراین ما می خواهیم شاهد خروج همه نیروهای پ.ک.ک از شنگال باشیم.

عقب نشینی نیروهای پ.ک.ک از شهر استراتژیک عفرین در حالی صورت گرفت که آمریکا به درخواست کمک پ.ک.ک پاسخ منفی داد. ناظران سیاسی معتقدند گروه پ.ک.ک کارکرد خود برای واشنگتن را از دست داده است و از دایره نگاه آمریکا خارج شده است اما آمریکا با کمک های تسلیحاتی محدود و کنترل شده به پ.ک.ک همچنان کارت پ.ک.ک را برای اعمال فشار علیه ترکیه حفظ خواهد کرد.

سفیر سابق آمریکا در آنکارا می گوید: “بدون شک، پ.ی.د. و شاخه مسلح آن ی.پ.گ. بازوهای پ.ک.ک هستند و در کل تحت کنترل آن قرار دارند. جیمز جفری افزود: سازمان ها و نهادهای آمریکایی بارها این مطلب را بر زبان آورده اند اما با این که دولت آمریکا ، از یکسو پ.ک.ک را در لیست تروریستی خود قرار داده اما از سوی دیگر در مورد پ.ی.د. این مطلب را نادیده می گیرد، باعث تعجب است.

 

 

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی